تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۱۳:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9810
آه ای عبدالحلیمپس از راه نیافتن، فیلم «آه ای عبدالحلیم» به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، جهانگیرمیرشکاری یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، این صدابردار در این نوشتار که با تیتر «برای فیلمی که خیلی دوستش دارم» نوشته؛ آورده است:«حدود یک سال قبل فیلمنامه” آه ای عبدالحلیم” به دستم رسید، بار اول که خواندم احساس کردم که با فیلمنامه متفاوتی روبه رو هستم و پس از خواندن دوباره آن لذت خواندن یک فیلمنامه خوب را کاملا حس کردم و تمام مدت منتظر روز کلید خوردن آن بودم.

بالاخره فرا رسید و خانم طهورا ابوالقاسمی تهیه کننده فیلم با من تماس گرفتند و قول و قرار ها انجام شد. خوشحال بودم که قرار است در کنار خانم ابوالقاسمی دوباره کار کنم و این بار ایشان در سمت تهیه‌کننده. به نظر من ایشان یکی از برترین تهیه کنندگان سینمای ماست.

از روز اول فیلمبرداری متوجه شدم که چه بازیگران و چه عوامل پشت دوربین همگی مانند من مفتون فیلمنامه شده‌اند و این باعث حس شیرینی در طول کار برای همه ما شده بود، بطوری که در آخرین روز فیلمبرداری همگی ناراحت بودند که چرا کار تمام شده است.

خود من در زمان فیلمبرداری لذتی را که در کنار اساتید سینمای ایران که با آنها کار کرده بودم را دوباره احساس کردم و شاد و خرسند از اینکه بعد از سالها دوباره فیلمی را که دوست دارم تجربه کردم.

فکر می‌کنم پس از کار کردن در کنار اساتیدی چون: آقایان بیضایی، مهرجویی، کیارستمی و تقوایی و یاد گرفتن گوشه‌ای از سینما از هر یک از آنان، حالا بتوانم تشخیص دهم که چه فیلمی خوب و چه فیلمی بد است.

فیلم “آه ای عبدالحلیم” واقعا فیلم خوبی است و من مانده‌ام در انتخاب نشدنش در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر.

من تا کنون هیچگاه درباره انتخاب فیلم‌ها در جشنواره ننوشته‌ام، چون معتقدم که انتخاب فیلم‌ها بستگی به سلیقه انتخاب کنندگان دارد. ولی در مورد این فیلم بخصوص واقعا مانده‌ام، شاید من پس از سالیان سال کار کردن هنوز چیزی از سینما نفهمیده‌ام.

فیلمی که با یک گروه فوق العاده صمیمی و عاشق فیلمنامه شروع شد و با کارگردانی درخشان احسان عبدی‌پور در آرامش کامل تا پایان فیلمبرداری ادامه پیدا کرد.

ای کاش هیئت انتخاب بار دیگر با نگاهی دیگر فیلم را ببیند.»

«آه ای عبدالحلیم» آخرین ساخته بهزاد عبدی‌پور به تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی با بازی : مصطفی زمانی – پگاه آهنگرانی – محمد رضا یزدانی – سوگل قلاتیان – حمزه مقدم – امیرمسعود پناهی است.

سایرعوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری : ساعد نیک ذات، تدوین : سپیده عبدالوهاب،طراح و چهره پرداز : سودابه خسروی،صدابرداران : جهانگیر میرشکاری – مهدی ابراهیم زاده ، طراحی و ترکیب صدا : حسین ابوالصدق، موسیقی : محسن شریفیان – بابک شهرکی، خواننده : محمدرضا یزدانی،جلوه های بصری : شهاب الدین نجفی

جلوه‌های ویژه میدانی : حمید رسولیان، عکاس : سید عبدالحسین نواب موسوی، مدیر تولید : سمیرا علایی،سرمایه گذاران : مهتاب کرامتی ، فاطمه ابوالقاسمی، شرکت بیمه رازی، مشاور رسانه‌ای : نگین موسوی

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت بار و خموده‌ی حوالیِ سی سالگی شان را پشت سر می‌گذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی می‌گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی‌شان را عوض می‌کند. یکباره چشم باز می‌کنند،تا میانه‌ی یک بازی غریب ایستاده‌اند. حالا می‌خواهند از زندگی کام بگیرند و عقده‌هایشان را نابود کنند.»

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها