تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۲:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183852

نیکی کریمی فیلم «خانه دوست کجاست؟» ساخته عباس کیارستمی را برای نمایش در بخش مرور آثار هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین برگزید.

به گزارش سینماسینما، بخش مرور آثار امسال جشنواره برلین با عنوان «جوان در قلب – بزرگ شدن در سینما» شامل نمایش مجموعه ای از آثار انتخاب شده توسط کارگردانان، بازیگران و فیلمنامه نویسان بین المللی است و نیکی کریمی سینماگر ایرانی نیز یکی از چهره‌هایی است که برای انتخاب فیلم در این بخش انتخاب شده است و در نهایت فیلم «خانه دوست کجاست؟» ساخته عباس کیارستمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی را برای نمایش در این بخش برگزید.

در خلاصه داستان «خانه دوست کجاست؟» آمده است: احمد هشت ساله مصمم است دفتر مدرسه بهترین دوستش را پس بدهد تا او اخراج نشود. اما بزرگترها مدام مانع می‌شوند و او را به بیراهه می‌کشانند. این فیلم ایرانی، ناآگاهی بزرگ‌ترها را به‌طور اجتناب‌ناپذیری آشکار می‌کند.

ساخته عباس کیارستمی در سال ۱۹۸۹ در جشنواره فیلم لوکارنو در کشور سوئیس نمایش داده شد و در نهایت جایزه یوزپلنگ نقره‌ای و همچنین بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را کسب کرد.

«مارتین اسکورسیزی»، «مارن آده»، «پدرو آلمودوار»، «وس اندرسون»، «ژولیت بینوش»، «لاو دیاز»، «آلیس دیوپ»، «آوا دوورنی»، «لوکا گوادانینو»، «ریوسکی هاماگوچی»، «اتان هاوک»، «کارولین هرفورث»، «نادین لابکی»، «سلین سیاما»، ، «ام نایت شیامالان»، «کارلا سیمون»، «عبدالرحمان سیساکو» و «ویم وندرس» از جمله دیگر چهره‌هایی هستند که برای انتخاب این فیلم در بخش مرور آثار جشنواره برلین ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

«تیلدا سوئینتون» بازیگر بریتانیایی نیز در این بخش فیلم «کیسه برنج» ساخته محمد علی طالبی را برگزیده است. داستان این فیلم که محصول سال ۱۹۹۶ میلادی است درباره یک کودک خردسال و همسایه سالخورده‌اش است که برای خرید یک کیسه برنج در کلان شهر شلوغ تهران با انبوهی از موانع روبرو می شوند.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود و امسال «کریستین استوارت» ریاست هیات داوران بخش اصلی را بر عهده دارد و «استیون اسپیلبرگ» هم جایزه خرس طلای افتخاری دریافت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها