تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۲۰:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33494

آسیاپاسیفیکسینمای ایران در کمتر از پنج روز اخیر موفق به کسب هفت جایزه در عرصه بین‌الملل شده است.

به گزارش سینماسینما، مراسم آسیاپاسیفیک، جشنواره شب‌های سیاه تالین و جشنواره فیلم گوآ سه مراسم و جشنواره‌ای بوده‌اند که در روزهای اخیر در آسیا، اروپا و اقیانوسیه برگزار شده‌اند و در هر سه قاره سینمای ایران خوش درخشیده است.

مراسم آسیاپاسیفیک که پنج‌شنبه گذشته در استرالیا برگزار شد دو جایزه خود را به سینمای ایران اختصاص داد: منوچهر محمدی جایزه فیاپف را در این رویداد سینمایی دریافت کرد و مهرداد اسکویی برای ساخت «رویاهای دم صبح» جایزه گرفت.

در جشنواره شب‌های سیاه تالین، فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم فیلمساز به همراه داشت و همچنین در همین جشنواره «دوئت» به کارگردانی نوید دانش، دو جایزه بهترین فیلم اول و همچنین جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) را کسب کرد. این جشنواره در استونی برگزار شد.

تازه‌ترین جوایز جهانی سینمای ایران نیز به طاووس‌های طلایی و نقره‌ای برمی‌گردد که به رضا میرکریمی و فرهاد اصلانی در جشنواره گوآ تعلق گرفت. این جشنواره از سی‌ام آبان تا هشتم آذر ماه در هندوستان برپا شد.

به این ترتیب سینمای ایران از پنج‌شنبه هفته قبل تا امروز دوشنبه هشتم آذرماه موفق به کسب هفت جایزه در سطح بین‌الملل شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها