تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۱۴:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166603

یک عضو هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در دوره سی‌وهشتم با دستور دبیر جشنواره بررسی و بازبینی نشد.

به گزارش سینماسینما، درحالی که فقط چند روز به پایان کار هیأت انتخاب چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده، حاشیه‌های آخرین فیلم حمید نعمت‌الله که متقاضی شرکت در این رویداد بوده، همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته و پس از اینکه دبیر جشنواره فجر، پر کردن فرم جشنواره در سال‌های گذشته را دلیل کنار گذاشتن این فیلم «قاتل و ‌وحشی» از جشنواره فجر عنوان کرد، روابط عمومی این فیلم در متنی، استدلال مسعود نقاش‌زاده را خلاف آیین‌نامه این دوره دانست و در پاسخ دبیرخانه جشنواره فجر نیز اعلام کرد که این فیلم در دوره سی‌وهشتم توسط هیات انتخاب بازبینی شده و اسناد آن نیز موجود است.

اما یکی از اعضای هیات انتخاب آن دوره روایتی دیگر را مطرح می‌کند که از قضا با اطلاعیه‌ای که در همان سال ۹۸ از سوی دبیرخانه جشنواره فجر منتشر و بر خارج شدن فیلم نعمت‌الله از دستور کار هیأت انتخاب دلالت دارد، همخوان است.

همایون اسعدیان درباره ابهامی که نسبت به بازبینی و حضور فیلم «قاتل و وحشی» در دوره‌های پیشین جشنواره به وجود آمده است، توضیح داد: هیات انتخاب جشنواره فجر در سال ۹۸ فیلم «قاتل و وحشی» را دید، اما حدود نیم ساعت از فیلم آماده نبود و نسخه کامل را به ما ندادند. با این حال در همان اندازه‌ای که دیدیم هم فیلم بررسی نشد، چون آقای داروغه‌زاده – دبیر جشنواره – اعلام کردند به دلیل اینکه بین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران فیلم اختلاف به وجود آمده و فیلم مشکل مالکیت دارد هیچ بررسی‌‌ای صورت نگیرد، در نتیجه فیلم نه بررسی شد و نه نظری درباره آن ارائه شد.

او تاکید کرد: هیچ برگه یا نوشته‌ای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد، چرا که از دستور کار خارج شد و در واقع مثل این بود که هیات انتخاب اصلا فیلم را ندیده است.

اسعدیان در پاسخ به اینکه با توجه به تجربه‌ حضور در هیات انتخاب جشنواره و براساس ضوابط، آیا چنین فیلمی را ارزیابی شده می‌داند؟ گفت: خیر، چون به دستور دبیر جشنواره هیچ گونه بررسی درباره فیلم «قاتل و وحشی» صورت نگرفت و اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلم‌ها باید به آن نمره می‌دادیم تا مشخص شود از هیات انتخاب نمره لازم برای ورود به بخش سودای سیمرغ را گرفته است یا خیر. مسئله اینجاست که این فیلم اصلا به مرحله بررسی در هیات انتخاب نرسید. ضمن اینکه اگر این اتفاق افتاده بود سال گذشته در دوره سی‌ونهم جشنواره اعلام می‌شد که فیلم در دوره سی‌وهشتم ارزیابی شده و امکان حضور در جشنواره را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمره‌دهی به فیلم «قاتل و وحشی» با نام و امضای اعضای هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم فیلم فجر وجود خارجی ندارد.

حمید نعمت‌الله با فیلم «قاتل و وحشی» در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، به بررسی در هیات انتخاب نرسید. در دوره قبل هیأت انتخاب به صورت رسمی درخواست نمایش این فیلم را برای اعضای خود به دبیر جشنواره ارائه کرد که در نهایت به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.

لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی اعلائی و سام‌ نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «قاتل و وحشی» آمده است: «”زیبا”، مهیای عروسی دخترش می‌شود که بطور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. “زیبا”، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد».

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها