تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۱:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165929

مهدی صباغ زاده کارگردان قدیمی و تهیه کننده فیلم رومانتیسم عماد و طوبی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینمامعیار با انتقاد شدید از نحوه برنامه ریزی اکران در شرایط فعلی گفت: در زمان عقد قرارداد به ما گفته بودند که گشت ارشاد۳ اکران نمی شود که اگر می دانستم این اتفاق نمی افتد فیلم را اکران نمی کردم، چون با اکران گشت ارشاد مشخص بود که همه سالن های سینما به خدمت این فیلم درآمده و وقتی علت را جویا شدیم به ما گفتند می خواهیم تنور سینما را گرم کنیم که به نظرم ما را کنده تنورشان کردند.

به گزارش سینماسینما ، صباغ زاده افزود: سینماداران در کنار دفاتر پخش و تهیه کنندگان هر سه بابت شرایط کرونا آسیب دیدند ولی سینماداران از وزارت ارشاد وام گرفتند و بدهی هایشان را دادند اما ما فقط ضرر کردیم و سرمایه ای که من برای ساخت همین فیلم آخر آوردم اگر سکه و طلا خریده بودم امروز سرمایه ام سه برابر شده بود.

او تاکید کرد :حتی سینمایی که مالک اش یکی از دوستان نزدیک من بود ۱۱ سانس به گشت ارشاد داد و هیچ سانسی به فیلم من نداد. حوزه هنری که شعار تحکیم خانواده و مقابله با سینمای سطحی را می دهد از کل سینماهای خود فقط ۲۰ سالن به فیلم ما داده و در همین سینمای آزادی به عنوان یکی از مهم‌ترین سالن های سینمایی کشور با مساعدت آقای نوروزی مدیر آن ما در طول روز فقط یک سانس داریم! و در سینما فرهنگ که مالک آن فارابی ست هم شرایط به همین گونه است و حتی تلویزیون هم از ۳ تیزری که قرار بود برای ما پخش کند فقط یک تیزر پخش کرد و از طرف دیگر کلیه تابلوهای شهری هم در اختیار فیلم منصور است که فیلم مورد علاقه من است اما اگر قرار است از این فیلم حمایت شود حداقل باید تعدادی تابلو هم به ما می دادند و من متعجب ام که همه شعار فرهنگ می دهند اما در عمل به دنبال فرهنگ نیستند و هیچ اتفاقی هم در کشور نمی افتد چون همه دنبال پول هستند و حریص شده اند .

صباغ زاده گفت »به نظر من فیلم ما که در راستای حمایت از خانواده است را نهادهایی چون تلویزیون ، حوزه هنری، فارابی و … حمایت کنند. صباغ زاده در ادامه با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی در نامه ای به زیباسازی شهر تهران رومانتیسم عماد و طوبی را فیلمی در جهت تحکیم بنیان خانواده معرفی کرده بود و خواستار حمایت از آن شده بود اما آقای ایل بیگی زیر برگه فیلم مان نوشت این یک فیلم اقتصادی (تجاری) است و من نمی دانم که اینها یا نمی دانند سینما چیست ؟ یا اصلا فیلم ندیده اند و فقط دنبال پول هستند.

سینمامعیار به سردبیری و اجرای امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها