تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۲۲:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154560

سینما‌این روز‌ها کش و قوس‌های فراوانی درباره‌ تغییر کاربری سینما بین صاحبان سالن سینما و مسئولان مربوطه به وجود آمده است.

به گزارش سینماسینما، سال گذشته محمدحسین فرجی در سمت قبلی خود درباره تغییر کاربری سینما‌ها گفته بود که سینماداران برای تغییر کاربری باید به همان اندازه‌ای که سالن سینما داشته اند، سالن جدید احداث کنند و مجتمع را همزمان با آن تجاری کنند.

البته این الزام را برخی از سینماداران کار درستی نمی‌دانند و آن را نشدنی می‌دانند. برای بررسی این موضوع با مسئولان مربوطه و کارشناسان به گفت‌وگو پرداختیم.

علی احمدی، مدیر کل دفتر توسعه، زیرساخت و فناوری سینمایی و سمعی بصری در خصوص تغییر کاربری سینما‌ها گفت: برای تغییر کاربری، ابتدا باید انحلال سینما صورت بگیرد و بعد از آن به شهرداری مربوط می‌شود.

وی اظهار کرد: تصویب نامه در این خصوص سال ۱۳۴۵ تنظیم شد، اما آیین نامه ایجاد ساماندهی و نظارت در تاریخ بیست و چهارم اسفند ۱۳۹۹ ابلاغ شد و به امضای معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری رسید؛ بنابراین برای تغییر کاربری سینما، ابتدا باید انحلال آن تایید شود.

احمدی در ادامه افزود: با انحلال همه سینما‌ها قطعا موافقت نخواهد شد، چراکه این مراکز با ماهیت فرهنگی ساخته شده‌اند و اگر می‌خواهند تغییر کاربری دهند باید به همان وسعتی که در حال حاضر سالن سینما دارند، امکان این محیط فرهنگی را آماده کنند. همچنین اگر با انحلال یک سالن سینما موافقت شود پس از آن به شهرداری مرتبط می‌شود که برای این مراکز تصمیم گیری کنند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر برخی از صاحبان سینما که می‌خواهند تغییر کاربری بدهند و سرمایه لازم برای انجام این کار را ندارند یا مخالف هستند، می‌توانند آن را به شخص دیگری واگذار کنند.

حال صاحبان سالن سینما که خواستار تغییر کاربری هستند در انتظار جلسه برای تصمیم گیری نهایی درباره این امر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها