تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۶:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74393

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و پاول لواندوسکی معاون وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان در دیداری بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش سینماسینما، در این نشست که با حضور رامین مهمان پرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان برگزار شد، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به روابط بیش از پانصد ساله بین ایران و لهستان، توفیقات سینمای دو کشور را در مقابل جریان سینمای مسلط را موفق و رو به رشد دانست و گفت: سینمای ایران آمادگی خود را جهت تولید فیلم سینمایی مشترک با لهستان با هدف معرفی روابط و همکاری‌های تاریخی و اشتراکات دو کشور اعلام می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در ورشو گفت: در این سفر ملاقات‌هایی با دست‌اندرکاران سینمای لهستان در حوزه تولید و بازرگانی سینما صورت گرفت و از استودیوهای سینمایی بازدید به عمل آمد.
تابش به دستاورد مهم این سفر اشاره کرد و متذکر شد: خوشبختانه اشتیاق به همکاری با سینمای ایران نزد لهستانی‌ها وجود دارد.
به گفته مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فروش فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های اینترنتی لهستان و پیشنهاد خرید فیلم‌های ایرانی توسط تلویزیون ملی لهستان و شبکه‌های تلویزیونی این کشور، از دیگر موضوعات این ملاقات‌ها بود.
تابش همچنین با توجه به موفقیت بین‌المللی سینمای ایران ، پیشنهاد نمایش فیلم‌های ایرانی در سینماهای لهستان و نمایش فیلم‌های لهستانی در گروه هنر و تجربه ایران را مطرح کرد و خواستار حمایت وزارت فرهنگ و میراث ملی لهستان از این طرح شد.
معاون وزیر فرهنگ و میراث ملی لهستان نیز ابراز خشنودی از این دیدار، زمینه همکاری‌های بیشتر سینمایی بین دو کشور را مساعد دانست و گفت: برنامه دولت لهستان برای کمک به صنعت فیلم داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت سینما تدوین شده است.
پاول لواندوسکی گفت: وزارت فرهنگ و میراث ملی لهستان برنامه‌ای برای رشد صنعت فیلم لهستان از طریق برگشت مالیات ۲۵ درصدی برای فیلم‌های تولید داخل یا سرمایه‌‍‌گذاری مشترک خارجی دارد و دولت لهستان برای این برنامه تشویقی بودجه‌ای را تعیین کرده است.
معاون وزیر فرهنگ لهستان با اشاره به وجود چشم‌اندازهای مثبت از همکاری‌های فرهنگی ایران و لهستان گفت: ضمن اعلام آمادگی در زمینه گسترش همکاری‌های سینمایی و شناخت بیشتر سینماگران دو کشور از ظرفیت‌های موجود، بر اجرایی شدن پیشنهادات این نشست تاکید می‌کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها