تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144792

 

هنرمند تجمسی اهل ژاپن با همکاری بامداد افشار و گروه اتاق داستان شوجی ترایاما، شاعر، نمایشنامه‌نویس و سینماگر برجسته‌ی ژاپنی، را روایت می‌کند.

به گزارش سینماسینما،آهنگ شوجی ترایاما، حاصلِ همکاری بامداد افشار و گروه اتاق با تسویوشی اوزاوا، هنرمند تجسمی ژاپنی، منتشر شد.

ثاوزاوا نمایشگاه‌های متعددی در معتبرترین موزه‌های ژاپن از جمله موزه‌ی هنر موری در توکیو، موزه‌ی هنرهای معاصر هیروشیما و موزه‌ی هنر شهر چیبا برگزار کرده است. او در آخرین مجموعه‌اش با عنوان «بازگشتِ …» داستان چند شخصیت شناخته‌شده‌ی تاریخی را در بستری متفاوت با واقعیت و با ترکیبی از نقاشی، ویدئو و موسیقی روایت می‌کند. داستان تخیلیِ بازگشتِ شوجی ترایاما یکی از قطعات این مجموعه است که با همکاری بامداد افشار تهیه و تولید شده. بامداد افشار سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم را از سی‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.

شوجی ترایاما (۱۹۳۵-۱۹۸۳) شاعر، نمایشنامه‌نویس، نویسنده، کارگردان و عکاس آوانگارد ژاپنی بود. بسیاری او را یکی از تاثیرگذارترین و جنجالی‌ترین هنرمندان خلاق ژاپن می‌دانند. از او به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها بر فیلمسازان مختلف ژاپنی از دهه‌ی ۱۹۷۰ به بعد نام برده شده است. شهرت و اعتبار ترایاما کار او را حتی به اجرا در جشن هنر شیراز کشاند. او همچنین در ۱۹۷۶ عضو هیئت داوران جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم برلین بود.

آهنگ شوجی ترایاما را می‌توانید در اسپاتیفای، آی‌تونز، اپل‌میوزیک، آمازون، ساوندکلاود و دیگر بسترهای معتبر بین‌المللی موسیقی بشنوید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها