تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۷:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179489

طی دیدار رابین ناندی با سید مهدی جوادی، یونیسف و فارابی در راستای ارتقای دانش سینماگران در حوزه کودک و همچنین ارتقای مضامین سینمای کودک بر توسعه همکاری خود توافق کردند.

به گزارش سینماسینما، سید مهدی جوادی مدیرعامل فارابی با بیان اینکه در حوزه حقوق کودک، ایران جزو کشورهای پیش‌رو به‌شمار می‌آید، گفت: یکی از مأموریت‌های فارابی پیرامون سند چشم‌انداز پنج ساله، موضوع احیای سینمای کودک و نوجوان است که ذیل آن، تولیدات مطلوب در این حوزه و ایجاد باشگاه ملی سینمای کودک و نوجوان را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

دبیر سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امسال که در حال بررسی شرایط و مقتضیات برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودیم، مصمم‌تر شدیم که به هیچ عنوان، کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمان‌بندی جشنواره‌ای نکنیم. هم برگزاری جشنواره مهم است و هم کیفیت آثار حاضر در جشنواره، البته با فراگیری ویروس کرونا، تولیدات در عرصه کودک و نوجوان هم نحیف‌تر شد.

جوادی ادامه داد: اینکه یونیسف نقش پسینی ایفا کند و صرفاً به عنوان تقدیرکننده و اهدا کننده جوایز در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشته باشد، امری حداقلی است، از این‌رو ما مشتاقیم تا یونیسف از ابتدای مسیر و در حین شکل‌گیری آثار سینمایی با تولیدکنندگان آثار همراه شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک، به پیشرو بودن حقوق ایران در عرصه حمایت از کودکان تاکید کرد و ادامه داد: می‌بایست این‌دست از مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران در آثار سینمایی کودک و نوجوان نیز نمود پیدا کند.

او در پایان صحبت‌های خود، با استقبال از برگزاری رویدادها و کارگاه‌های مشترک، ایجاد کارگروه مشترک با یونیسف را پیشنهاد داد.

در این دیدار رابین ناندی نماینده یونیسف در ایران، با تاکید بر همراهی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و همکاری دو جانبه با بنیاد سینمایی فارابی در طول سال گفت: یک طرح پنج ساله داریم که پس از تکمیل، کارگاه‌های مشترک و سالانه را هم در بر می‌گیرد.

او همچنین در ادامه سخنان خود به تحسین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» و بازی بازیگر کودک آن پرداخت.

در بخشی از این دیدار، وحید هدایتی مدیر حمایت از کودکان سازمان یونیسف بر لزوم آموزش همگانی سینماگران نظیر آنچه برای قضات، وکلا، مددکاران اجتماعی و … هست، تأکید کرد.

مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف نیز ضمن استقبال از ایده‌های مطرح شده در این نشست گفت: باتوجه به رویکرد مثبت و مشترکات حاصل‌شده از این دیدار، امید است همکاری فارابی و یونیسف به شکل گسترده‌تری ادامه پیدا کند.

همچنین رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل و توسعه بازارهای خارجی فارابی اظهار کرد: با توجه به جایگاه و کارکرد نهاد یونیسف، این‌دست همکاری‌ها نباید معطوف به صرف جشنواره شود، از این‌رو باید با هم‌فکری و تشکیل کارگروه مشخص از ظرفیت‌های هر دو نهاد بیش از پیش استفاده کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها