تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۵:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153252

هنرمند و ‌فیلمساز معترض چینی، آی وی‌وی، که مدتی است به غرب پناهنده شده و به کارفیلمسازی روی آورده اخیرا یک مستند بلند و افشاگرانه درباره شروع ویروس کرونا در منطقه ووهان  ساخته و به جشنواره کن پیشنهاد کرده است و منتظر پاسخ است.

به گزارش سینماسینما وی که هم اکنون در پرتغال، در صد کیلومتری لیسبون زندگی می‌کند، زندگی جدیدش را در اروپا ادامه می‌دهد. پدرش که شاعر بوده مدت ها در اردوگاه های آموزشی حکومت چین به سر برده بود. خود فیلمساز نیز مدتی را در زندان در چین سپری کرده اما موفق شد از چهار سال پیش به آلمان برود و به فعالیت های هنری نقاشی و فیلمسازی‌اش ادامه دهد.

جشنواره کن که قرار است هفتادوچهارمین دوره خود را از ۶ تا ۱۷ جولای برگزار کند، در حال حاضر در چهار بخش آن کمیته های انتخاب مشغول دیدن آثار رسیده هستند. بر مبنای اخبار رسیده از ایران تا کنون بیش از بیست فیلم بلند سینمایی ثبت نام کرده اند. همچنین بر مبنای نوشته برخی از رسانه های فرانسوی تا کنون چندین فیلم بخش مسابقه انتخاب شده‌اند که بیشتر از اروپا هستند. اسپایک لی که قرار بود سال گذشته رییس داوران مسابقه باشد و جشنواره بخاطر شیوع کرونا برگزارنشد، همچنان این سمت خود را برای این دوره ازجشنواره حفظ کرده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها