تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۲۲ - ۲۱:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159728

هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند؛ واکسیناسیون سراسری کرونا برای عموم مردم را خواستار شد.

در بخش هایی از بیانیه ای این انجمن با اشاره به شرایط سخت ۱۸ ماه گذشته در پی شیوع کرونا آورده شده است: مستندسازان ما در کنار کادر شریف درمان، در صف نخست ثبت و روایت وقایع، با تهیه مستند و گزارش از این روزهای تلخ، همراه مردم  ایران بودند.
ما در این راه تعدادی از بهترین مستندسازان کشور هم‌چون زنده یاد منوچهر طیاب، کیومرث درم‌بخش،  خسرو سینایی، اکبر عالمی، هوشنگ میرزائی، محمد معتمدکیان و… را  از دست داده‌ایم. بسیاری از ما تا لب مرگ رفتیم و برگشتیم.»

در این بیانیه با اشاره به برخی بی تدبیری ها که می توانست از این وضعیت پیشگیری کند، آمده است: «اکنون برای تمامی مردم ایران واکسن می‌خواهیم. یک‌یک ایرانیان باید به واکسن‌های استاندارد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی دسترسی داشته باشند.»
در پایان هم به دیدارهای که در ماه های اخیر با مسئولان جهت سهمیه‌ واکسن برای مستندسازان انجام شده که هیچ نتیجه عملیاتی نداشته است، اشاره کردند و همچنان بر واکسیناسیون عمومی تاکید شده است.
همچنین اعلام شده است که این دوران توسط دوربین مستندسازان ثبت و ضبط می شود تا برای قضاوت در تاریخ باقی بماند.

همچنین رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران  درخواست کرد که هزار واکسن فوری برای پروژه های در حال فیلمبرداری اختصاص پیدا کند تا عوامل جوانی که در معرض کرونای دلتا هستند و هنوز سن شان به جامعه هدف واکسیناسیون نرسیده است، هر چه زودتر ایمن بشوند.

محمدرضا منصوری تصریح کرد: اوضاع کرونا در روند تولیدات سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی، اوضاع اسفناکی است.

او ادامه داد: در حال حاضر با اطلاعاتی که جمع آوری کردیم،حدود ۲۳ پروژه شامل فیلم های سینمایی و شبکه نمایش خانگی در حال فیلمبرداری است که هم اکنون تولید سه پروژه به دلیل ابتلای عوامل به کرونا، متوقف شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: این سوی دلتا طبق گفته ها ی علمی، جوان ها را بیشتر درگیر می کند. در حال حاضر عوامل پشت و جلوی دوربین ما، عمدتا سنین زیر ۳۵ سال هستند و با جدولی که وزارت بهداشت برای واکسیناسیون اعلام کرده است، مشخص نیست که در چه مقطع زمانی به این گروه جوان برسد.

او در بخش دیگری  گفت: این درخواست برای جوانانی است که هنوز به سن واکسیناسیون نرسیدند اما در شرایط خاصی جلوی دوربین یا پشت دوربین مشغول کار هستند.

ما می توانیم با اختصاص دادن ۳۰ واکسن به هر پروژه تولیدی فیلم یا سریال در شبکه خانگی، از بحران گسترده تر در سینما جلوگیری کنیم. بنابراین اگر هر پروژه سینمایی را متوسط بین ۳۰ تا ۴۰ سهمیه درنظر بگیریم، بیشتر از ۱۰۰۰ واکسن نیاز نداریم و این درخواست زیادی از وزارت بهداشت نیست تا کل پروژه های در حال تولید را واکسیناسیون کنیم.

منصوری در پایان به عنوان رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران درخواست کرد: در اسرع وقت نسبت به واکسن زدن پروژه های در حال تولید، اقدام شود تا ما بیشتر از این هزینه بابت تعطیلی و از دست دادن عزیزانمان ندهیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها