تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۴:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55959

منیژه حکمت، از تهیه‌کنندگان سینمای ایران، در گفت‌وگو با «شرق» درباره شرایط قاچاق محصولات فرهنگی خصوصا قاچاق فیلم‌های سینمای ایران گفت: «وقتی مسئولان ما، چه در جایگاه قضائی و چه فرهنگی، دغدغه سرمایه بخش خصوصی را نداشته باشند از این دست اتفاقات رخ می‌دهد. در مقاطع مختلف شاهد چنین اتفاقاتی در سینمای ایران بودیم و سرمایه بخش خصوصی نابود شده و برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی سهل‌انگارانه بوده است».
به گزارش سینماسینما، او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: «این در حالی است که معمولا شاهد قاچاق فیلم‌های دولتی نیستیم و این موضوع علامت سؤال را بزرگ‌تر می‌کند. در مورد قاچاق فیلم‌ها مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که به چه دلیل وقتی فیلمی از مهم‌ترین ارگان فرهنگی مجوزهای لازم را دریافت می‌کند فیلم باید دست‌به‌دست در ارگان‌های دیگر بچرخد و مجوزهایی را دریافت کند؟»
حکمت ادامه داد: «امیدوارم در دولت آقای روحانی این موضوع سروسامان پیدا کند و به راهکاری جدید‌تر فکر و قانونی مصوب کنند که در پی این قانون دست‌کم دلهره قاچاق فیلم‌هایمان در مرحله اکران و بعد از آن را نداشته باشیم. قاچاق محصولات فرهنگی اتفاق دردناکی است که قوه قضائیه و وزیر ارشاد باید بیش از پیش برای ریشه‌کن‌کردن آن تلاش کنند و نیاز است خساراتی که به صاحبان آثار در پی قاچاق فیلم‌ها وارد می‌شود جبران شود. قرار نیست هرچند وقت یک‌بار ضرر این‌چنینی ببینیم و هیچ‌کس هم به فکر نباشد».

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها