تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۲۰:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156813

بعد از کنفرانس مطبوعاتی مسئولان جشنواره فیلم کن در روز پنج شنبه، رسانه های فرانسه در مورد انتخاب فیلم ها ‌و شرایط این جشنواره مقالاتی نوشتند.

به گزارش سینماسینما، روزنامه لیبراسیون در مقاله‌ای به حضور ۷ فیلم فرانسوی در بخش مسابقه اشاره کرد که حدودا یک سوم آثار این بخش را تشکیل می‌دهند. این نکته خیلی تعجب آور است که کشور میزبان برای نخستین بار دست به چنین اقدامی زده است. البته جدا از این، تعدادی دیگر از فیلم‌های مسابقه نیز محصول مشترک با فرانسه هستند. بدین ترتیب حضور بی نهایت قدرتمند فرانسه در این دوره از جشنواره کن، می‌تواند سوال برانگیز باشد.

همچنین در سایر بخش های رسمی هم تعدادی دیگر از محصولات سینمای فرانسه حضور دارند. در عوض کمپانی غول آسای نتفلیکس که تعداد بسیاری فیلم تهیه کرده و به جشنواره کن ارائه کرده بود که در بین آنها آثار کارگردانان شناخته شده ای هم -مانند جین کامپیون- به چشم می‌خوردند همگی رد شدند. توضیح دبیر جشنواره در کنفرانس مطبوعاتی این بود: فیلم‌هایی که در جشنواره کن انتخاب می‌شوند باید بعدا در سالن‌های سینمای فرانسه به نمایش در آیند. درحالی‌که کمپانی نتفلیکس می خواهد از ویترین جشنواره کن برای فیلم‌های خود استفاده تبلیغاتی ببرد، اما حاضر نیست آنها را در سالن‌های سینما به نمایش بگذارد. لذا ما نمی خواهیم برای آنها وسیله تبلیغاتی باشیم. فیلم‌ها باید در سالن های سینما به نمایش گذاشته شوند.

مورد دیگر که مطبوعات فرانسه درباره جشنواره امسال به آن پرداخته اند، مشکل حضور در سالن های سینما به خاطر شرایط پروتکل های بهداشتی است. به ویژه برای افرادی که از کشورهای غیر اروپایی خواهند آمد. آنها قبل از وارد شدن به فرانسه باید واکسینه شده باشند ‌در طول جشنواره نیز مکان‌هایی برای تست گرفتن از آنها ایجاد خواهد شد. قراراست تا زمان برگزاری جشنواره، دولت فرانسه راهکارهایی برای این مشکل پیدا کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها