تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۸:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 150078

«گاومیش» به کارگردانی حسین حیدری‌پور از ۱۹ بهمن در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماسینما، وحید فقیهی نمایشنامه‌نویس درباره جدیدترین فعالیت‌های خود اظهار کرد: از ۱۹ بهمن نمایش «گاومیش» به نویسندگی من و کارگردانی حسین حیدری‌پور که سال گذشته نیز تئاتر دیگری را با هم روی صحنه بردیم، در تماشاخانه مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: کار دیگرم «فصل گل آبی» نام داشت که آن نیز چندین ماه پیش به کارگردانی شبنم قلی خانی روی صحنه رفت. برای سال آینده نیز طرح دیگری در ذهن دارم که به زودی نگارش نمایشنامه آن را آغاز خواهم کرد. این کار یک اثر اجتماعی است که در آن به موضوعات زیست محیطی توجه می‌شود. در ضمن کارگردانی این کار را نیز حسین حیدری‌پور برعهده خواهد داشت.

این نمایشنامه‌نویس درباره جشنواره تئاتر فجر نیز این‌گونه اظهار نظر کرد: از نگاه من این جشنواره هیچ گاه اتفاقی مثبت برای تئاتر این سرزمین نبوده است، البته این موضوع تنها به جشنواره فجر خلاصه نمی‌شود بلکه اساسا معتقدم ساختار جشنواره‌ای به تئاتر کمک نخواهد کرد حتی بیراه نیست اگر بگویم در برخی مواقع جشنواره‌ها به تئاتر ضرر نیز رساند‌‌‌ه‌‌اند.

فقیهی افزود: هر جشنواره‌ای مستلزم بودجه چند میلیاردی است اما هیچگاه این بودجه‌ها در نهایت منتج به اتفاق مثبتی نمی‌شود به همین دلیل این سوال پیش می‌آید که آیا بعد از اتمام جشنواره تئاتر فجر مساله خاصی در تئاتر رخ می‌دهد یا اینکه تنها در یک روز عده‌ای جایزه می‌گیرند و از فردای آن روز همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود. جالب است بدانید در کشور‌هایی که تئاترشان حرفی برای گفتن دارند به اندازه ایران جشنواره وجود ندارد.

وی درباره حضور سلبریتی‌ها در تئاتر‌ نیز گفت: تئاتر دارای هویتی است که با نمایش‌هایی چون «الیور توئیست» و «بینوایان» همخوانی ندارد. این کارها از نگاه من تنها برای درآمدزایی مالی تولید شده‌‌‌ و هیچ جریان‌سازی نداشته‌اند وگرنه بعد از اجرای این آثار باید شاهد تاثیرات آن در هنر نمایش می‌بودیم.

این نمایشنامه‌نویس در پایان تاکید کرد: شکل دیگری که در تئاتر وجود دارد به حضور سلبریتی‌ها در هنر نمایش برمی‌گردد. این اتفاق تنها با انگیزه‌های مادی رخ می دهد در صورتی‌که در کشوری چون فرانسه هیچگاه به سلبریتی‌های سینما اجازه داده نمی‌شود صرفا به دلیل درآمدزا بودن در تئاتر حضور داشته باشند چراکه معتقدند برای تئاتر، هنرمند ویژه وجود دارد و نیازی نیست دست به سوی سلبریتی‌ها دراز شود.

منبع: صبا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها