تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۶:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2047

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر تازه‌ترین اظهارات خود در حوزه سینما ابراز امیدواری کرد درآمد فروش تازه‌ترین فیلم مجیدی بیش از آن چیزی باشد که سرمایه‌گذاری شده است.

امید به فروش خارج از کشور فیلم مجیدی

جنتی درباره میزان فروش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)»،گفت:‌ «من از آخرین وضعیت فروش اطلاع ندارم، ولی می‌دانم تا یک هفته قبل حدود سه میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم در حدود ۱۴۰ سالن نمایش داده می‌شود و به عربی هم دوبله شده و زیرنویس انگلیسی هم دارد بنابراین قرار است در خارج از کشور به نمایش دربیاید. امیدوارم درآمد فروش این فیلم بیش از آن چیزی که سرمایه‌گذاری شده است، باشد. برای اینکه قرار است بخش دوم فیلم که مربوط به زمان بعثت تا رحلت پیامبر (ص) است که شاید مهمترین بخش آن نیز هست، ساخته شود.»

سینمای اجتماعی نمی‌تواند چشمش را بر جامعه ببیندد

جنتی خواست درباره فیلم «قصه‌ها» که باعث شده به دوباره به مجلس فراخوانده شود، عنوان کرد: «فیلم «قصه‌ها» مشکلی ندارد و من جابگو هستم. سینمای اجتماعی خیلی نمی‌تواند برکنار از مسائل اجتماعی باشد. یعنی نمی‌تواند چشمش را بر روی آن چه که در جامعه و اطراف آن می‌گذرد ببنند و به آن توجه نکند. همان‌طور که نویسندگان که کتاب می‌نویسند و نشریات و مطبوعات ما نمی‌توانند برکنار از مسائل اجتماعی باشند. این فیلم نیز فیلمی است که مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به تصویر کشیده است.»

حضور بازیگران خارجی در فیلم‌های ایرانی

او در پاسخ به این سوال که زمزمه حضور بازیگران خارجی در سینمای ایران واقعیت دارد یا نه؟ اظهار داشت: «در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که اردیبهشت‌ماه برگزار شد ما قراردادهایی با کشورهای خارجی امضا کردیم تا فیلم‌های مشترک تولید کنند و در این صورت طبیعی است که در فیلم‌های مشترک هم بازیگرانی از ایران و هم از خارج از کشور حضور پیدا کنند.»

جداسازی جشنواره کودک و نوجوان ازمایشی است

جنتی درباره تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان و انتقاداتی که به آن وجود دارد، مطرح کرد:‌ «این جشنواره سابقه ۲۸-۲۹ ساله دارد که در بعضی از سال‌ها در اصفهان و در بعضی سال‌ها در همدان برگزار شده است.الان براساس بررسی‌های کارشناسی که صورت گرفته نهایتا به این نتیجه رسیده‌ایم که فعلا به صورت آزمایشی بخش کودک آن را از بخش نوجوان جدا کنیم. لذا در اردیبهشت ماه بخش کودک در اصفهان برگزار می‌شود و فعلا بخش نوجوان در همدان. این یک کار آزمایشی است یعنی بعد از جشنواره ارزیابی می‌کنیم که اگر کار موفق بود، طبیعتا به همین منوال ادامه می‌دهیم و اگر معلوم شد که کار دچار اشکالات است قطعا از سال‌های آینده دوباره این دو بخش تلفیق خواهند شد.»

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها