تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۹:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 130831

هشتمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درحالی برگزار شد که «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خلال بازدید از کاخ جشنواره، از اظهارت روز گذشتۀ کارگردان فیلم «خروج» گلایه کرد.

هشتمین روز از جشنواره حضور دو چهره سیاسی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در کاخ جشنواره به همراه داشت.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد هم که برای بازدید از جشنواره سی و هشتم به کاخ جشنواره آمده بود، حضور اهالی هنر را در این رویداد برجسته، حضوری حداکثری برای ویترین سینمای ایران دانست. صالحی البته به ماجرای روز گذشته هم اشاره کرد و ضمن گلایه از سخنان ابراهیم حاتمی کیا که کنار گذاشتن فیلمش از آرا مردمی را اقدامی مهندسی شده خوانده بود، بیان کرد: به هیچ وجه نکته یا توصیه‌ای برای حذف فیلم حاتمی‌کیا نشده  و هیچ کسی از دولت زبان به گلایه درباره فیلم خروج نگشوده است.

ابتکار که پیش از این اعلام کرده بود با خبری به کاخ جشنواره می آید خبر از راه اندازی سامانه نظر سنجی بر سایت سینماتیکت داد. ابتکار گفت: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده قصد دارد برای سنجش میزان دوستدار خانواده، کودک و نوجوان بودن فیلم‌های سینمایی با همکاری سینماتیکت نظرسنجی کند. این گام می‌تواند به آموزش‌های غیرمستقیم برای جهت‌دهی سبک زندگی سالم در جوامع کمک کند. سینماتیکت که همکاری در این اقدام را به عنوان مسئولیت اجتماعی پذیرفته از ۲۳ بهمن سازوکار آن را در سامانه خود قرار داده و تهیه کنندگان بلیط سینما از طریق سینما تیکت می توانند در مورد فیلم‌های درحال اکران سینمای ایران نظر دهند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها