تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۲۱:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35056

صدا و سیمابیست‌وپنجمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان البرز در مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین‌دشت برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، در این جلسه، مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند. «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور، آیت‌الله «آملی‌لاریجانی» رئیس قوه قضائیه و حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» از سخنرانان این جلسه بودند.

وزیر کشور در این همایش با بیان اینکه بر مسئله آسیب‌های اجتماعی متمرکز شده‌ایم، گفت: «در این زمینه بررسی‌های دقیق میدانی انجام ‌شده است، از دستگاه‌های اجرائی اطلاعات جمع‌آوری ‌شده و با متولیان امور اجتماعی و علمای فن نشست‌هایی برگزار شده است».

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در حوزه طلاق، بی‌کاری و اعتیاد، کشور با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: «بنده به عنوان رئیس سازمان مدیریت آسیب‌های اجتماعی کشور می‌گویم ساماندهی معضلات اجتماعی با کمک مردم امکان‌پذیر است و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را مرتفع کند».

او با بیان اینکه ارتباط در خانواده‌های ایرانی در حال کم‌شدن است، گفت: «مدرسه و مساجد نقش زیادی در مدیریت انسان‌ها در جامعه دارند». وزیر کشور به تأثیرگذاری فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: «سال‌های پیش نسبت به تهدیدهای ابزاری مثل موبایل و شبکه‌های اجتماعی هشدار داده شد، این در حالی است که با وجود رسانه‌های مجازی، صداوسیما نیز اثرگذاری‌اش را در جامعه از دست‌ داده است».

او در ادامه به همکاری با دفتر مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: «مجموعه گزارش‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تهیه و به مقام معظم رهبری ارائه‌ شده است، ایشان پس از مطالعه فرمودند جلسه‌ای با حضور سران قوا و همه متولیان امور اجتماعی تشکیل شود».

رحمانی‌فضلی به نخستین جلسه در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد که سه ساعت به طول انجامیده است و گفت: «ایشان در مقدمه جلسه فرمودند گزارش را مطالعه کرده‌ام، اهمیت گزارش به‌اندازه‌ای بود که باید این جلسه برگزار می‌شد». وزیر کشور با اشاره به اینکه دومین جلسه چند روز پس از جلسه نخست برگزار شد، گفت: «در این جلسه ۲۲ نفر از جمله سران قوه، وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجتماعی صحبت کردند».

او با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در پایان جلسه فرمودند به‌اندازه ۲۰ سال نسبت به مسائل آسیب‌های اجتماعی با تأخیر مواجه هستیم، گفت: «ایشان فرمودند این تأخیر ۲۰ساله در حوزه آسیب‌های اجتماعی به هر دلیلی از جمله کوتاهی، ناتوانی یا بی‌دقتی که بوده، کشور را عقب انداخته است».  وزیر کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در کشور یک طرح تقسیم‌کار ملی را به وزارت کشور پیشنهاد دادند، گفت: «ایشان برای حل این معضل پنج اولویت را مشخص کردند؛ اولویت نخست، بحث اعتیاد و مواد مخدر، دومین اولویت، حاشیه‌نشینی و ساماندهی این مهم، سومین بحث، طلاق، چهارمین اولویت، مفاسد اخلاقی و پنجمین اولویت، احصاء مناطق بحران‌خیز در کشور بود».

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها