تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۵:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14840

هفترضاداد مشاور سازمان سینمایی در حالی از «رستاخیز» به عنوان یک فیلم تولید مشترک عالی نام برد که بهروز افخمی خطاب به او گفت:پس چرا این تولید مشترک را توقیف کردید؟!

 

به گزارش سینماسینما، شامگاه گذشته ۲۷ فروردین ماه برنامه «هفت» با حضور شهاب اسفندیاری و علیرضا رضاداد و اجرای بهروز افخمی به بررسی تولید مشترک در سینمای ایران و جهان پرداخت.

در بخشی از این میزگرد در حالی علیرضا رضادداد از برطرف شدن نگرانی‌های و مشکلات اکران «رستاخیز» در آینده‌ای نزدیک خبر می‌داد که از این فیلم به عنوان یک تولید مشترک عالی نام برد و ادامه داد: ما می توانیم با کشورهای همسو و همسایه خود این کار را ادامه دهیم و باید به فرصت‌های جدیدی فکر کرد. ما گاهی تولید به سفارش دیگران و برای دیگران کرده‌ایم، اما تولید مشترک کم داشته‌ایم، به طور مثال فیلم «رستاخیز» یک نمونه عالی تولید مشترک است.

اما افخمی بلافاصله گفت: تولید مشترک‌هایی که با اروپا داشته‌ایم عموما خلاف اهداف و سیاست‌های ما درآمده است اما تولید مشترک با کشورهای همسوی خود نظیر عراق و کویت را هم توقیف کردید، مثل همین «رستاخیز»،در این صورت انگیزه‌ای برای این کار نمی‌ماند و بر تولیدات بعدی تاثیر منفی می‌گذارد.

و رضاداد در پاسخ به این اظهارات گفت: بله. من اگر تصمیم‌گیر بودم هرجا که بخش خصوصی زیان می‌کند او را درگیر نمی‌کردم، چون او به فکر اکران و پخش خوب آن است ولی در کل این سیاست (تولید مشترک) در سال جدید به طور جد دنبال می‌شود.

، به تازگی هم مومنی رئیس حوزه هنری در اختتامیه هنر انقلاب از “تلخکامی‌ها” در کنار “موفقیت‌ها” صحبت کرد و گفت: یک فیلم سینمایی (رستاخیز) توسط عده‌ای از هنرمندان ساخته شده بود که سال‌ها عمرشان را پای آن گذاشته بودند و کارشناسان هم نظر مثبتی به آن داشتند اما علی‌رغم میل نظام از اکران در ایران و خارج بازماند و معلوم نشد چرا این طور شد. این نکته قابل تأمل است و باید آسیب شناسی شود؛ چه بسا اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز کاندیدای دیگری هم داشتیم.

فیلم «رستاخیز» سال گذشته در آستانه عید فطر یک روز به نمایش درآمد و با وجود داشتن پروانه نمایش و فتوای برخی علما به دستور وزارت ارشاد بنا بر مصلحت‌هایی از اکران پایین کشیده شد.

در پی اظهارات علیرضا رضاداد مبنی بر حل شدن مشکلات اکران «رستاخیز» این سوال مطرح شده است که چگونه مشکلات اکران این فیلم حل خواهد شد؟ نورانی کردن چهره حضرت ابوالفضل، یکی از درخواست‌های وزارت ارشاد از درویش است که او بارها اعلام کرده که این فیلم را مطابق با فتاوای مراجع عظام تقلید و مجوزهای قانونی اینگونه ساخته است..

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها