تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۵:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 93053

صدا و سیما برای طولانی‌ترین خسوف قرن ویژه برنامه هایی تدارک دیده است که از شبکه های مختلف برای علاقه مندان پخش می شود.

به گزارش سینماسینما، مجله علمی و فرهنگی «چرخ» شبکه چهار سیما جمعه ساعت ۲۳ با همراهی کارشناسان نجومی برای بررسی علمی طولانی‌ترین خسوف قرن و دیگر پدیده‌های مرتبط با ماه روی آنتن می رود.

ذوالفقار دانشی، مصطفی امام و حسن زاده از جمله مهمانان این ویژه برنامه هستند که در کنار مجریان و کارشناسان برنامه به بحث و بررسی این پدیده می پردازند.

همچنین «۷ خبر» یکی از بخش‌های برنامه است که اجرای آن را ژورنالیست‏‌های علمی که اعضای هیات تحریریه برنامه هم هستند بر عهده دارند و هفت خبر مهم علمی هفته را از دیدگاه برنامه انتخاب و بررسی خواهند کرد.

«علم به زبان ساده» نام یکی دیگر از بخش‌های برنامه هست که به سوالات علمی مردم در فضای مجازی و پیامک ها پاسخ می دهد. در بخش «اتاق دانشمند» به سراغ اساتید و دانشمندان می رویم و مخاطبان را با سبک زندگی آنها آشنا می کنیم. در واقع دوربین برنامه به سراغ اتاق و فضای زندگی دانشمندان می رود تا مخاطبان با زندگی و دلبستگی آنها آشنا شوند.

برنامه «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی تلاش می کند تا با حضور چهره‌های علمی و پژوهشی به رویدادهای علمی بپردازد.

لازم به ذکر است؛«چرخ» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه ها ساعت۲۱:۳۰ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ویژه برنامه «خسوف» از قاب شبکه آموزش

ویژه برنامه «خسوف» همزمان با طولانی‌ترین خسوف قرن با حضور کارشناسان این عرصه از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

در این برنامه که از محوطه بیرونی برج میلاد پخش می‌شود کارشناسان نجومی، جزئیات جذاب در خصوص ماه گرفتگی را بیان می‌کنند و جنبه‌های آموزشی این پدیده را بررسی خواهند کرد.

زمان بعدی ماه گرفتگی در ایران ۷ سال آینده است که شبکه آموزش سیما در این ویژه برنامه به این رویداد علمی می‌پردازد.

«خسوف» گزارش لحظه به لحظه از ماه گرفتگی را همراه با علاقه‌مندان به رصد، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

پیش از این فراخوان عمومی از سوی شبکه آموزش شده بود تا علاقه‌مندان با ابزار نجومی و رصد در برج میلاد، همراه با برنامه «خسوف» ماه گرفتگی را رصد کنند.

برنامه «خسوف» به تهیه کنندگی علی خسروی و اجرا و کارگردانی سیاوش صفاریان پور، جمعه شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲ بامداد، میهمان خانه‌های ایرانی است.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها