امیرحسین علمالهدی دبیر شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» به برخی از انتقادهای مطرح شده به شیوه اکران آثار در این گروه سینمایی پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، در پی نقد مطرح شده به گروه «هنر و تجربه» برای اختصاص بخشی از سانس های خود به فیلم هایی که در دیگر سرگروه های سینمایی اکران شده و حتی بعضا اکران آنها در همان سرگروه ها به پایان رسیده است و اینکه در چنین شرایطی امکان اکران برای فیلم هایی که از ابتدا سرگروه «هنر و تجربه» را برای اکران برگزیده بودند، تنگ شده است، امیرحسین علم الهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در یادداشتی به این انتقادها و دیگر نکاتی که مطرح شده بود، پاسخ داد.
متن یادداشت بدین شرح است:
«به نام خدا
عزیز منتقدی در اوج عصبانیت نقدهایی را به سینمای هنر و تجربه وارد نموده اند که خب چاره ای نیست که در نهایت ادب و احترام خدمت ایشان عرض نمایم:
بزرگوار عزیز سانس های تعلق گرفته به دو فیلم فروشنده و لانتوری کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت سانس های تعریف شده در این گروه است و چنانچه جنابعالی معنای هنری بودن فیلم را نفروختن آن بدانید اما نمی توانم خوشحالی خودم را از فروش این دو فیلم پنهان نمایم و معتقدیم که هر دو فیلم جز سینمای هنری و تجربی سینمای ایران هستند و برای انجام تعهدات به مخاطبان همیشگی همراه این ۲۷ ماه و جذب مخاطب جدید به سینماهای این گروه این دو فیلم به نمایش درآمده اند هرچند برای نظر مخالف جنابعالی در این خصوص احترام قائل هستیم.
و اما سینمای مستند و نحوه سانس های تعلق گرفته به آن با توجه به ظرفیت جذب مخاطب آن سانس های مشخصی در طول روز در سینمای خانه هنرمندان (هر روز یک فیلم مستند ساعت ۱۸ نمایش دارد) و به غیر از این نمایش ها در دو سینمای موزه سینما و پردیس چارسو نیز نمایش هایی دارند و جنابعالی بهتر از ما می دانید در تمام سینماهای دنیا مخاطب خود را با برنامه نمایش محدود فیلم های مستند همراه می کند و سینمایی را سراغ نداریم که نمایش فیلم مستند خود را براساس نظر شخصی عزیزی برنامه ریزی نماید!
و در رابطه با فیلم هایی که فاقد مخاطب بیش از ۱۵ نفر هستند و درخواست سانس بیشتر دارند به عرض می رسانم که نحوه سانس بندی در سینماهای هنر و تجربه به نوعی است که شاهد عدم نمایش فیلم به دلیل عدم مخاطب نباشیم!
در پایان منتظر نقدهای خوب همیشگی جنابعالی می مانیم و یادم رفت این را توضیح دهم که فیلم «هیهات» متاسفانه بدون نظر این گروه وارد شبکه خانگی شد و به محض اطلاع از این وضعیت تمامی برنامه نمایش های آن به فیلم های دیگر تعلق گرفت و می پذیریم که باید اطلاع رسانی نماییم که از این بابت پوزش می خواهیم و اما ادامه نمایش ماهی و گربه پس از ۲۷ ماه فقط جهت اطلاع عرض می نمایم که با تعلق ۵ تا ۶ سانس در یک برنامه ۵۰ روز همچنان مخاطبان از این فیلم استقبال می نمایند و طبیعی است که خواست مخاطبان نخبه این گروه سینمایی ارجحتر است به خواست سلیقه ای اینجانب و آنجناب…فرصت را برای ادای احترام مجدد مغتنم می شمارم…»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «حرف آخر» به هنر و تجربه رسید
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ۷۰ درصد فیلمهای صف اکران به «هنروتجربه» میرسند/ خسارت یک ترافیک!
- محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزهها گستردهتر میشود
- اعلام شیوهنامه حمایت مالی از مستندسازان/ «هنر و تجربه» تعطیل نمیشود
- واکنش علم الهدی به اتفاقات اخیر شورای صنفی نمایش
- برگزاری نشست آنلاین «سینمای ایران و پدیده کرونا»/ اکران آنلاین؛ ظرفیتی تازه برای سینمای ایران
- انتقاد امیر حسین علم الهدی از اکران اینترنتی فیلمها
- این فیلمهای کوتاه را حتما ببینید/ نگاهی به فیلمهای کوتاه اکران هنر و تجربه
- واکنش امیر حسین علم الهدی به حضور بهروز وثوقی در فیلم آشغال های دوست داشتنی اصل
- اکران «طلاقم بده به خاطر گربهها» در گروه «هنر و تجربه»
- یک فیلم از سینمای افغانستان در گروه هنر و تجربه به نمایش در میآید
- گزارش مراسم افتتاحیه هفته فیلم لهستان/ تلاش هنر و تجربه برای پر کردن یک خلاء
- «یک کامیون غروب» در گروه «هنر و تجربه» اکران میشود
- اکران فیلمی از سمیح کاپلان اوغلو در گروه هنر و تجربه
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
آقای علم الهدی اگر جناب کثیریان سانسور نکنند همه می دانیم که هنر و تجربه سمت و سوی دیگری پیدا کرده و عذر بدتر از گناه شما هم صحیح نیست. به خودتان بیایید تا دیر نشده