تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۱:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10240

به گزارش سینماسینما، شهاب مرادی که چند پیش انتقاد تندی نسبت به سریال معمای شاه کرده بود خسرو معتضد در پاسخ‌  اش جواب های  تند و تیزتری داد که بخشی از آن را در زیر می خوانید:

❎ بخش‌های تاریخی این سریال واقعیت است و اتفاق افتاده. آقای مرادی قبول ندارد، برود کتاب تاریخ بخواند. اسدالله علم در شش جلد کتابش می‌گوید،‌ شاهنشاه امروز اراده فرمودند فلان دوشیزه از سوئد آمد، ‏فلان دوشیزه از نروژ آمد. خب همین کار‌ها را کرده که حکومتش از بین رفته است. اغلب کسانی که به قدرت می‌رسند این کار‌ها را می‌کنند. الان هم همین آقازاده‌ها و میلیونر‌ها این کار‌ها را می‌کنند.

❎ خب من هم اطلاعات فقهی ندارم. سوالاتم را از عالمان فقهی می‌رسم. آقای عزیز! شما در تلویزیون می‌گویید من این برنامه را نمی‌بینم، شما هم نبینید. خب این برنامه با سرمایه این مملکت ساخته شده و تاریخ این مملکت را روایت می‌کند. وظیفه ندارد که از شاه تعریف کند.

❎ آنها [پهلوی] خوبی‌هایی هم داشته‌اند، اما در زمان خودشان به اندازه کافی گفته شده است… هر جا شاه می‌رفت به دست و پایش می‌افتادند. اما اینها را شما نمی‌توانید در تلویزیون بگویید. چون مردم می‌گویند پس چرا انقلاب کردید؟ شاه اگر خوب بود که سقوط نمی‌کرد.

❎ آقای مرادی که درباره سریال تاریخی اظهار نظر می‌کنی، باید اطلاعات اولیه داشته باشی. شما برو حرف خودت را بزن. شما ۱۰ سال است برنامه اخلاق در خانواده و آیینه‌خانه را اجرا می‌کنی اما چقدر در این سال‌ها آمار طلاق پایین آمده؟ چقدر جنایات کمتر شده؟ خوش‌صحبتی، خوش‌قیافه هم هستی، باید حرف‌هایت روی مردم اثر گذاشته باشد، پس چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه‌ها پر از خبرهای جنایت‌های فجیع‏ همسرکشی‏ و خیانت است؟ به اینها پاسخ بده.

منبع: هفته نامه تماشاگران امروز

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. ناشناس
    ۴, بهمن, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ

    باسلام، موافقم آقای معتضد عزیز

  2. پرواز
    ۷, بهمن, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ

    برای اقای معتضد متاسفم

  3. رستاک
    ۹, بهمن, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ

    جدا متاسف شدم که ایشون رو به عنوان تاریخ دان می شناختم ! کسی که در کنترل هیجانات خودش هم ناتوانه . چرا متن کامل انتقاد ایشون رو نذاشتید ؟ شما هم متوجه شدید که حداقل دو سوم حرفای ایشون فقط”خشمه “و یک سوم بقیش هم … آقای مرادی تو صحبتاشون می گن انقد این سریال ،شاه رو ضعیف نشون میده که برای مردم باور پذیر نیست . شاهدش هم جوکیه که مردم ساختن که ” سفیر آمریکا به شاه می گه این هفته چی برای غارت داری ” بعد آقای معتضد میاد می گه این آقا اطلاعات تاریخی نداره و اصلا اون موقع سفیر آمریکا کاره ای نبوده و اسم ده تا از سفرای انگلیس و میاره و… آقای مرادی روند ضعیف و غیر حرفه ایه سریال های تاریخی معاصر رو نقد کردن و گفتن : حیف پول و وقت مردم که صرف سریال لخت و غیرحرفه ای شده که *فقط *به فساد و روابط نامشروع دربار پرداخته وتاریخ رو تحریف می کنه … حالا که ایشون به عنوان مشاور تاریخی این سریال از نقد به جای آقای مرادی انقد خشمگینه ،حق این رو نداره شخص ایشون رو زیر سوال ببره . درضمن آقای مرادی معاون مرکز اسناد انقلاب بودن و به همین خاطر حداقال ۵۰۰ کتاب تاریخ معاصر خوندن .

  4. مصطفی
    ۱۴, بهمن, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    سلام
    با تشکر از اقای معتضد ،
    نقد ایشون به شخص شهاب مرادی وارده .
    و بیشتر از این هم می شه ایشون رو نقد کرد .
    عده ای با حریم امنی که با روابط برای عدم انتقاد از خودشون و کارنامه ی ناموفقشون ایجاد کردن ، جسارت دارن تا به همه ی حوضه ی هایی که تخصصشون نیست حمله کنن ؛ بدون بیم از نقد شدن .

  5. رضوانی
    ۵, اردیبهشت, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

    با شلام.
    برای آقای معتضد متاسفم که مشکلات اجتماعی رو به گردن آقای مرادی میندازن اون هم بخاطر انتقاد بسیار بجایی که از سریال معمای شاه دارند.مگر با برنامه اخلاق در خانواده میشود جلوی جرم و جنایت رو که بواسطه فقر و بیکاری جوانان و سهل انگاری مسئولین است گرفت؟نقد آقای مرادی از سریال کاملا بجاست و بنده تا بحال هیچ کشی را ندیدم که از این سریال تعریف کند مگر تک و توک افرادی که تندرو و غیرمنطقی هستند.

نظر شما


آخرین ها