تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۷:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 11834

«تیری فرمائو»، رئیس هنری با سابقه جشنواره کن با انتشار بیانیه‌ای به شایعات کناره‌گیری‌اش از جشنواره واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، «فرمائو» که ۱۶ سال است ریاست هنری مهمترین جشنواره سینمایی جهان را برعهده دارد، در اقدامی غیرمعمول با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت جشنواره فیلم کن شایعات مبنی بر کناره گیری از ریاست این رویداد سینمایی را تکذیب کرد.

اخیرا شایعات گسترده‌ای در میان رسانه‌های فرانسوی و فعالان عرصه سینما در جشنواره‌های سینمایی چون گوتنبرگ و روتردام منتشر شده است که قرار است «تی‌یری فرمائو» به زودی از ریاست جشنواره فیلم کن و موسسه لومیر کناره‌گیری کند و در بخش خصوصی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

این شایعات با معرفی «جورج میلر»، کارگردان فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۱۶ همزمان شد و یکی از وب‌سایت‌های محلی شهر لیون از حضور «فرمائو» در Canal+ یا کمپانی ارتباطی «اورنج» خبر داد.

«فرمائو» در بیانیه منتشر شده‌اش ضمن تائید گزارش رسانه‌ها مبنی بر این که یک پیشنهاد کاری دریافت کرده است گفت: این پیشنهاد مربوط به چندین هفته قبل می‌شود. پس از تفکر و تعمق طولانی تصمیم گرفتم این پیشنهاد کاری را نپذیرم و به فعالیتم در جشنواره کن و همچنین موسسه لومیر در فرانسه ادامه دهم و به مخاطبان هنرمندان و فعالان عرصه سینما در جهان خدمت کنم.

رئیس هنری جشنواره کن از «فردریک بردین»، «پیر لسکیور»، «برتنارد تاوارنیه»، مدیران مرکز ملی سینما، جشنواره کن و موسسه لومیر‌، «آئودری آزولای» مشاور فرهنگی کاخ الیزه و «ژرار کلوم» شهردار لیون برای مشورت دادن به او در این رابطه قدردانی و تشکر کرد.

«فرمائو» در بخش دیگری از بیانیه منتشر شده در وبسایت جشنواره کن آورده است: می‌خواهم از کسانی که معتقدند می‌توانستم از آنها در مسیر تلاش و کوششان حمایت کنم کمال تشکر را داشته باشم. من به آنها «نه» نمی‌گویم بلکه همچنان به بزرگترین جشنواره فیلم جهان «بله» می‌گویم و می‌خواهم برای آینده درخشان آن همچنان کار کنم.

به گزارش اسکرین دیلی، «فرمائو» ۵۵ ساله از سال ۲۰۰۷ به عنوان مدیر عامل جشنواره کن انتخاب شد و پیش از این از سال ۲۰۰۰ میلادی ریاست هنری این رویداد مهم سینمایی را برعهده دارد.

وی علاوه بر مسئولیتش در جشنواره فیلم کن، ریاست موسسه لومیر را در شهر لیون فرانسه نیز بر عهده دارد که از دهه ۱۹۸۰ میلادی در خانه «آگوست» و «لوئیس لومیر» پیشگامان عرصه سینما و به منظور تجلیل و حفظ تمامی جنبه‌های فیلمسازی تاسیس شده است.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۱ تا ۲۲ می (۲۲ اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

مبنع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها