تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۱۷:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 158868

 

محمد جواد شکوری مقدم مدیر عامل فیلیمو با انتشار یادداشتی به حواشی این روزهای سریال زخم کاری پاسخ داد.

به گزارش سینماسینما ،متن این یادداشت به شرح زیر است :

بنده اصولا اینجا شنونده و از همه می‌آموزم و تا کنون وارد هیچ بحثی نشدم ولی احساس کردم زاویه نگاه برخی دوستان فرهنگی کمی نیاز به تغییر دارد و فکر کردم بد نباشد مطلبی بنویسم.

اول آن‌که‌ نیت خوانی کارگردان و تیم تولید که هدفشان چه بوده قطعا اخلاقی و منصفانه نیست و اصل بر برائت است.

دوم آن‌که اگر به دنبال بزرگ‌نمایی یک ناهنجاری و نتیجه گیری از آن باشید، در قرآن کریمخداوند بهترین قصه‌ها رو چنین می‌گوید : زلیخا زن شوهر دار بود و به پیامبر خدا یوسف دست درازی کرد و در انتها هم خداوند به‌دلیل صادق بودن در عشقش، او را جوان‌کرد و به عقد ایشون درآورد.

خدا میخواسته عادی سازی کند؟ آیا این داستان بنیان خانواده‌ها را سست میکند؟ نتیجه‌گیری اخلاقی این است که اگر زن شوهر داری و در عشق صادق باشی می‌توانی اینگونه عمل کنی و در انتها هم از نجات یافتگان باشی؟

ما خیلی نظراتمان سلیقه‌ای و به‌دور از واقعیت جامعه شده ، با این دست فرمان جذابیت همه سریال های ایرانی را می‌گیریم و مردم هم که با سریال های خارجی از هر طریق مانوس‌اند.

سوم آن‌که : یک سکانس یا یک اپیزود ممکن است دچار ناهنجاری باشد ، باید سریال را کامل قضاوت کرد ، زخم کاری داستان زوال یک خانواده و انسان با ریشه طمع است، بسیار پیام اخلاقی متعالی دارد ولی باید به ظرفیت های قصه پرداخت و نمی‌شود خام پیام را منتقل کرد.

چهارم هم آن‌که : بضاعت تصویری جامعه و مردم را می‌دانید؟ حجم محتوی هالیوپدی که مردم در روز می‌بینند را مطلع هستید؟ اینستاگرام ۱۰ برابر فیلیمو بازدید کننده دارد! ما کجای بازی هستیم؟ همین مختصر جذابیت محتوی سینمای ایران را هم با کج سلیقه‌گی و بی تدبیری بگیریم! بعد چه می‌شود؟ صدا و سیما موفق بوده که سینمای خانگی را به او داده ایم؟ حتما چشم پسرش را کور می‌کند ، شک نکنید.

پنجم و آخر هم لازم است بگویم ما در فیلیمو کاملا تفکر فرهنگی داریم و قضاوت های نابجا و ناجوانمردانه برخی دوستان را به خدا واگذار میکنیم ، لوازم سینمای ایران‌را ما نپروریده ایم ، وقتی وارد این حوزه شدیم طبیعتا باید با همین بضاعت های متنی و هنری کار بسازیم که نتیجه مدیریت فرهنگی دیگران است.
مشکل برخی از دوستان که این روزها کلیپ های خلاقانه و مغرضانه میسازند تنگ نظری است ،مشکل فیلیمو نیست ، مشکل آن است که چرا فیلیمو دست ایشان‌نیست و این درد دارد اگر دردمند باشیم.

۴۵۰ نفر تیم زحمت‌کش در فیلیمو برای بیش از ۴۰۰۰ نفر هنرور ، هنرمند و عوامل پشت و جلوی دوربین در ماه اشتغال ایجاد کرده اند و شبانه روز مشغول کار و تلاش هستند تا سرویسی در خور مردم کشورشان بسازند و از خارجی بی نیاز باشیم ، کمک نمیکنید! حداقل ضربه نزنید.

محمد جواد شکوری مقدم
مدیر عامل فیلیمو
یا علی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها