تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۲۳:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186760

رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» شامگاه پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در بنای تاریخی سلطانیه به کار خود پایان داد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اختتامیه رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در بنای تاریخی سلطانیه با حضور عبدالحسین بدرلو معاون مستند و سیدمجید رحیمی مدیر پژوهش مرکز گسترش و مدیران استان زنجان و شهر سلطانیه برگزار شد.
در آغاز مراسم محمدرضا براتی فرد فرماندار سلطانیه با تشکر از برگزارکنندگان این رویداد اعلام کرد سلطانیه آمادگی برگزاری و میزبانی از رویدادهای فرهنگی و هنری را دارد. او ابراز امیدواری کرد با توجه به استقبالی که از نخستین رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» شده، دور دوم این رویداد هم در استان زنجان و به میزبانی سلطانیه برگزار شود.
امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان برگزاری این رویداد را حرکتی قابل توجه در استان ارزیابی و ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین رخدادهایی در استان و شهر سلطانیه مستمر باشد.
ساسان قجر طراح و مدیر برگزاری این رویداد، سخنران بعدی مراسم بود که از همکاران، برگزار کنندگان و متولیان این مراسم به ویژه محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تشکر کرد و گفت: برگزاری کارگاه و نمایش آثار مستند در این دو روز و استقبالی که از این ویژه برنامه شد، نشان داد که سلطانیه و جوانانش نیاز به سالن سینما دارند، خوشبختانه سینماسیار پس از این مراسم آغاز به کار می‌کند اما شهر نیازمند یک سالن سینماست و اینجا که مسئولان محترم استان و شهر سلطانیه حضور دارند بهترین زمان برای تحقق این رویاست.
در بخش دیگری از اختتامیه، از مستندسازان استان زنجان با حضور عبدالحسین بدرلو و سیدمجید رحیمی، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر سلطانیه تقدیر شد. مهران فیروزبخت، علی قاسمی، حسن دهقان، اسماعیل کرمی، حسن مهرآذر مستندسازانی بودند که لوح تقدیر دریافت کرد.
عبدالحسین بدرلو معاون مستند مرکز در سخنانی کوتاه بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در استان‌ها تاکید کرد و کشف استعدادهای استانی و توجه به جوانانی که در استان‌ها در حوزه مستندسازی فعالیت می‌کنند را از اولویت‌های مرکز گسترش دانست.
او افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مستندسازان، برگزاری جلسات پیچینگ و توجه به طرح‌های استانی از برنامه‌هایی است که مرکز در سال ۱۴۰۲ با جدیت آنها را پیگیری می‌کند.
پیش از برگزاری آیین اختتامیه با حضور عبدالحسین بدرلو و سیدمجید رحیمی جلسه پیچینگ (اراه طرح‌) با حضور مستندسازان استان برگزار شده بود.
رویداد «مروری بر سینمای مستند ایران» به همت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

لینک کوتاه

 

آخرین ها