تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۰۸:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74743

مصطفی رزاق کریمی با اشاره به مستند «بانو قدس ایران» بیان کرد که نه خودش و نه کسی او را در ساخت این مستند سانسور نکرده است.

به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «بانو قدس ایران» که به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی به زندگی همسر امام خمینی(ره) می پردازد قرار بود به عنوان فیلم افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» نمایش داده شود با این حال این فیلم در روز افتتاحیه از جشنواره کنار گذاشته شد و محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره اعلام کرد که این اتفاق به درخواست موسسه عروج تهیه کننده فیلم بوده است.

با این حال امشب این مستند با حضور حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس، مصطفی رزاق کریمی کارگردان و مهمانانی دیگر از حوزه های مختلف به نمایش درآمد.

رزاق کریمی در ابتدای نمایش این مستند بیان کرد: خوشحالم که «بانو قدس ایران» نمایش داده می شود. شروع این پروژه از دی ماه ۹۴ قطعی شد و تحقیق یک سال طول کشید.

وی ادامه داد: مبنای این کار این بود که از روز اول با بیت امام مخصوصا حاج حسن خمینی همه صحبت ها انجام شود، تحقیقات هم مورد تایید قرار گرفت نکته مهم این است که من خود را سانسور نکردم و کسی هم مرا سانسور نکرد.

رزاق کریمی با اشاره به جزییات این مستند اظهار کرد: نزدیک ۶ ماه نگارش سناریوی مستند طول کشید و دوستان بسیاری در ساخت این اثر به ما کمک کردتد. ویژگی این اثر این است که من اولین فیلمسازی هستم که وارد اندرونی بیت امام (ره) شدم و این کار مسئولیت من را سنگین کرد. سال ها در اتاق امام خمینی (ره) که برای مهمانان بود باز نشده بود ولی به دستور حاج حسن خمینی این در باز شد.

این مستندساز عنوان کرد: من فیلم های پرتره مختلفی ساخته ام اما این اثر متفاوت است و هنوز احساس می کنم باید تکمیل تر شود. اگرچه این فیلم تمام شده و کسی فریمی را کم نکرده است اما با حاج حسن صحبت کردم و هنوز مواردی هست که دوست دارم اضافه شود و نمایش داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها