تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۰:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32922
بهمن فرمان آراجدیدترین فیلم‌نامه بهمن فرمان‌آرا، کارگردان مطرح سینمای ایران، در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی موفق به دریافت مجوز ساخت شد.

به گزارش سینماسینما، بهمن فرمان‌آرا با اعلام این خبر در گفت‌وگو با «شرق» درباره جزئیات بیشتر فیلم توضیح داد: «عنوان فیلم جدیدم «دل دیوانه» است و موضوع آن درباره فاصله‌افتادن میان آدم‌هاست. اینکه وقتی آدم‌ها مدتی از هم فاصله می‌گیرند و بعد دوباره به‌هم‌می‌رسند، طبعا روی نوع رابطه‌شان تأثیر می‌گذارد». با واردشدن این فیلم‌نامه به مرحله فیلم‌برداری، فرمان‌آرا، نهمین فیلم سینمایی خود را خواهد ساخت. گفته می‌شود پیش از این، فیلم‌نامه این هنرمند، «صحبتی با جنون» نام داشت که در ادامه آثار قبلی او یک فیلم‌نامه اجتماعی است.  فرمان‌آرا در ادامه عنوان کرد: «تقریبا عوامل فیلم مشخص شده‌اند و قرار است اواخر آذرماه امسال فیلم‌برداری فیلم آغاز شود، اما چون هنوز قرارداد‌ها نهایی نشده، از آوردن اسامی پرهیز می‌کنم». این فیلم‌نامه تیرماه برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه شده بود. همچنین فیلم آماده نمایش «دلم می‌خواد» منتظر اکران است. «دلم می‌خواد» فیلمی به نویسندگی امید سهرابی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور و محصول سال ۱۳۹۲ است. داستان فیلم درباره بهرام فرزانه (رضا کیانیان)، نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد، ولی ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او برمی‌انگیزد.
«دلم می‌خواد» هشتمین فیلم بلند سینمایی فرمان‌آرا، با حاشیه‌هایی همراه شد و به‌همین‌دلیل از حضور در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر بازماند. گروه سازنده این فیلم سینمایی چشم به اکران آن در نوروز ٩۴ دوخته بودند که این اتفاق نیز با‌ توجه به ترافیک اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر رخ نداد و حالا هم با وجود گذشت نیمه اول سال ٩۵، هنوز از اکران آن خبری نیست!  این فیلم در ابتدای روزهای تولید خود با عنوان «دلم می‌خواد برقصم» فیلم‌برداری شد و پس از پایان فیلم‌برداری، عوامل سازنده آن تصمیم گرفتند تا نام فیلم را به «دلم می‌خواد» تغییر دهند.
ضمنا طبق اعلام گروه سازنده این فیلم، مدتی است مشکلات این گروه با تهیه‌کننده نیز حل شده؛ به این معنا که تهیه‌کننده این اثر تغییر کرده و درحال‌حاضر بانک «آینده» سرمایه‌گذار فیلم شده است.  «دلم می‌خواد» با فیلم‌نامه‌ای از امید سهرابی، داستان مردی است که در شهری زندگی می‌کند که اغلب مردمش افسرده و ناراحت هستند. او بر اثر اتفاقی دچار مشکلی می‌شود. مشکل این‌گونه است که گاهی موسیقی خاصی به ذهنش متبادر می‌شود و او را مجبور به حرکات موزون می‌کند و این اتفاق ناخودآگاه، مشکلات خاصی برایش به وجود می‌آورد.
در این فیلم بازیگرانی همچون رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، رویا نونهالی، صابر ابر، علی سرابی، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، بهناز جعفری، سحر دولتشاهی، آرمینه زیتون‌چیان، فرزین صابونی، احمد ساعتچیان و مریم بوبانی حضور دارند.
همچنین اخیرا فیلم «خاک آشنا»ی فرمان‌آرا وارد شبکه نمایش خانگی شده است. «خاک آشنا» هم از فیلم‌های پرحاشیه سینمای ایران است. «خاک آشنا» درباره مرگ و زندگی است که با جرح و تعدیل‌هایی به نمایش عمومی درآمد و حالا هم نسخه دی‌وی‌دی آن بعد از هشت سال در دسترس همگان قرار گرفت.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها