تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۶:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23673

مجید مجیدی

مهران کاشانی، نویسنده فیلمنامه فیلم جدید مجید مجیدی با اشاره به پیشنهاد هندی‌ها برای نگارش کتابی درباره بالیوود، از آغاز پیش تولید این اثر تا پایان شهریور خبر داد و گفت: من می‌توانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمی‌گردد. فیلمی که بر اساس مولفه‌های مجید مجیدی به «بلوغ» می‌پردازد و قابلیت اکران در ایران را دارد.

به گزارش سینماسینما، مهران کاشانی  گفت: سال ۹۳ خبر فیلمسازی مجید مجیدی در هندوستان رسانه‌ای شد و این روزها او برای انجام آخرین صحبت‌ها با شرکت هندی در این کشور حضور دارد و احتمالا در پایان تابستان پیش تولید را آغاز خواهیم کرد و اثر نیز از پایان پاییز کلید می‌خورد. این فیلم به زبان انگلیسی است و همه بازیگران آن هندی هستند. وقتی آن شرکت هندی پیشنهاد تولید فیلم را به مجیدی داد، ایشان از من خواست به اتفاق یکدیگر فیلمنامه اثر را بنویسیم و من هم استقبال کردم.

یک فیلمنامه ساده در یک سینمای پولدار

او در ادامه درباره اینکه چرا سینمای بالیوود از کارگردان مطرح سینمای کشورمان دعوت به همکاری کرده توضیح داد: سینمای هند از یک پروداکشن حرفه‌ای برخوردار است و آنان به قولی خودکفا هستند، اما سهم زیادی از بازار جهانی فیلم ندارند و شاید به همین دلیل بوده که چنین پیشنهادی به مجید مجیدی داده‌اند. قدرت مالی یک سینما می‌تواند هر فیلمنامه‌نویسی را سر ذوق بیاورد، کما اینکه ما برای نوشتن فیلمنامه‌هایی برای سینمای خودمان خیلی اوقات مجبوریم لوکیشن‌های کم خرج را انتخاب کنیم یا از خیلی از ایده‌ها صرف نظر کنیم اما نویسنده‌های سینماهای کشورهای دیگر چنین مشکلی ندارند. با این حال، قصه‌ای که ما در این فیلمنامه دستمایه کار خود قرار داده‌ایم قصه کم خرجی است و حتی در ایران هم قابلیت اجرایی شدن دارد.

نگارش کتابی در سینمای هند

کاشانی همچنین گفت: آشنایی با فرهنگ هند یک توفیق اجباری بود که در جریان نگارش فیلمنامه نصیب من شد. من و آقای مجیدی به اتفاق هم به این کشور سفر کردیم و در یک هفته هفت هشت شهر و روستا را دیدیم. جالب است بگویم آن شرکت هندی فیلمسازی که اسمش را خود مجیدی فاش خواهد کرد، از من خواست برای نوشتن کتابی در مورد سینمای هند هنگام فیلمبرداری اثر در این کشور، گروه را همراهی کنم.

خبر خوب برای مخاطبان سینمای مجیدی

این فیلمنامه‌نویس همچنین اضافه کرد: آقای مجیدی برای آشنایی کامل با فرهنگ هندی و ساختن فیلمی در این کشور پروسه‌ای طولانی را طی کرد و من می‌توانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمی‌گردد و می‌توان با تماشای اثر او به یاد «باران» و «رنگ خدا» افتاد. این فیلم درباره رابطه یک خواهر و برادر با یکدیگر است؛ یک پسر نوجوان و خواهر جوانش که در جریان اتفاقاتی به یک رشد روحی می‌رسند، چیزی که در علم فیلمنامه‌نویسی به عنوان «بلوغ» شناخته می‌شود. اثر البته با رعایت مولفه‌های سینمای مجیدی ساخته می‌شود و قابلیت اکران شدن در ایران را هم دارد و فرهنگ شرقی در آن موج خواهد زد. به هر حال نگارش این اثر یک تجربه جدید برای من به حساب می‌آید و یک اتفاق فوق‌العاده.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز بر سر عنوانی برای نام فیلم توافق نشده اما قبلا عبارت «باغ‌های معلق» رسانه‌ای شده بود. خبر بازی سوشانت سینگ راجپوت بازیگر سرشناس هندی نیز در این اثر به گوش رسیده بود اما تا کنون هیچ خبری با قطعیت مطرح نشده است.

منبع: موج

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها