تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۲۱:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95176

«۱۳۵۰بود» عنوان نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلان فیلم محمد علی باطنی است که از نهم تا ۲۰ شهریور در نگارخانه‌های تابستان٬ بهار و نامی برپا می‌شود.

به گزارش سینماسینما، این نمایشگاه پروژه مشترک موزه سینما و خانه هنرمندان ایران است که با حمایت موزه گرافیک ایران٬ انجمن صنفی طراحان گرافیک و گروه سینمایی هنر و تجربه اجرا می‌شود.

در این نمایشگاه ۱۶۰ پوستر محمد علی باطنی در معرض دید مخاطبان قرار می می‌گیرد و به نوعی مروری خواهد بود بر پوسترهای سینمایی محمد علی باطنی از سال ۱۳۵۰ تاکنون. همزمان با برپایی این نمایشگاه ۲۰ پوستر و آرت ورک محمد علی باطنی در سالن استاد ممیز موزه گرافیک ایران نیز در معرض دید قرار خواهد گرفت.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه بزرگداشتی نیز برای این استاد پیشکسوت گرافیک ایران در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران ترتیب داده شده است که در این مراسم بزرگان سینما و گرافیک ایران سخنرانی خواهند کرد. همچنین در ایام برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی پیرامون طراحی پوستر برای سینما و آثار محمد علی باطنی در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد که زمان دقیق این نشست‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

 

نمایشگاه ۱۳۵۰ بود نخستین پروژه مشترک خانه هنرمندان ایران و موزه سینمای ایران است و این همکاری‌ها تداوم خواهد داشت. پوستر این نمایشگاه نیز توسط مرتضی آ کوچکیان طراحی شده است.

محمدعلی باطنی بیش از ۳۰۰ پوستر برای سینمای ایران طراحی کرده است و بخش انکار نشدنی از تاریخ پوستر در ایران است. طراحی‌های او ادامه‌ای از طراحی پوسترهای نقاشان تبلیغاتی چون هایک اجاقیان، میشا گراگوسیان و محسن دولو بود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها