تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۲۰:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161898

کانون کارگردانان سینمای ایران و خانه سینما در پیام های جداگانه ای درگذشت سیامک اطلسی را تسلیت گفتند و اعلام شد که سیامک اطلسی در کنار محمد عبادی ( گوینده و دوبلور) و ولی الله شیراندامی (بازیگر) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، در متن پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: «شنیدن خبر درگذشت آقای سیامک اطلسی، سینماگر پیشکسوت و عضو کانون کارگردانان، بر اثر کرونا باعث اندوه و تاثر بسیار زیاد شد.

کانون کارگردان سینمای ایران درگذشت این کارگردان، بازیگر، نویسنده و دوبلور پیشکسوت را به خانواده آن‌ مرحوم و اهالی سینما تسلیت می‌گوید.»

خانه سینما هم درگذشت بازیگر، کارگردان، تهیه کننده سینما و دوبلور باسابقه سینمای ایران زنده یاد سیامک اطلسی را به خانواده وی و اعضای جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت گفت.

انجمن بازیگران سینمای ایران نیز به مناسبت درگذشت سیامک اطلسی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بازگشت همه به سوی اوست
در کمال تاسف واندوه یکی دیگر از پیشکسوتان ارزشمند خود را از دست دادیم.
جناب سیامک اطلسی بازیگر توانا، کارگردان و گوینده فیلم بر اثر ابتلا به کرونا از میان ما رفت و به جاودانگی پیوست.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران ، در گذشت این هنرمند فرهیخته را به خانواده محترم ایشان ، همکاران عزیز و انجمن گویندگان فیلم تسلیت عرض می‌نماید.

سیامک اطلسی روز سه شنبه ۶ مهر ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در مقبره سه طبقه کنار همکارانش ولی الله شیراندامی و محمد عبادی به خاک سپرده خواهد شد.

مراسمی که ساعت ۱۰ و ۳۰ با توجه به شیوع کرونا تحت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

سیامک اطلسی که متولد ۱۳۱۵ بود، از دهه ۴۰ کار خود را با گویندگی در انجمن گویندگان آغاز کرد و بعد به سینما رفت و از سال ۵۰ تا همین سه سال قبل در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده بود.

از جمله آثار او در سینما به «چریکه تارا»، «پرونده»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «آقای بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در کمال خونسردی»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختری به نام تندر»، «ملک سلیمان»، «گلوگاه»، «دلتنگی‌های عاشقانه» و «مردی بدون سایه» می‌توان اشاره کرد.

وی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نیز همچون «مادر»، «جنگجویان کوهستان»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «افسانه جومونگ» دوبلوری کرده بود.

برخی از سریال‌های او نیز «پدر سالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «فرار بزرگ»، «پدرخوانده»، «کلانتر ۲»، «شیخ بهایی»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه» و «هشت و نیم دقیقه» بودند. همچنین نامش در لیست بازیگران سریال در حال ساخت «سلمان فارسی» دیده می شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها