تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۵:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 128158

نیویورک تایمز در فهرست سالانه خود از برترین آثار سینمایی جهان، مستند «سرزمین عسل» را در رتبه نخست قرار داد.

به گزارش سینماسینما، «سرزمین عسل» به کارگردانی «لوبومیر استفانوف» و «تامارا کوتفسکا» که آن را می‌توان مهم‌ترین مستند سال دانست، اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا آغاز کرد و توانست سه جایزه ویژه هیات داوران بخش مستند سینمای جهان، جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره و همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری را از آن خود کند.

این مستند که روایتی شاعرانه از زندگی یک زنبودار در مقدونیه شمالی را به تصویر می‌کشد در مجموع تا به امروز ۲۷ جایزه سینمایی کسب کرده که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین مستند جشنواره آتن، بهترین مستند از نگاه انجمن منتقدان بوستون، بهترین فیلم جشنواره مستند بارسلون، بهترین مستند سال به انتخاب انجمن منتقدان نیویورک و همچنین جایزه سالانه پر لورنز و بهترین فیلمبرداری از جوایز انجمن بین‌المللی مستند (IDA) اشاره کرد.

«سرزمین عسل» در اسکار ۲۰۲۰  نماینده سینمای مقدونیه شمالی در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی است و توانسته هم در این شاخه و هم شاخه بهترین مستند بلند اسکار به فهرست کوتاه دسامبر وارد شود.

نیویورک تایمز با قرار دادن مستند «سرزمین عسل» در جایگاه نخست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹، آن را فیلمی حماسی و یک تمثیل محیطی واقعی و در عین حال یک کمدی انتقادی تند درباره مشکلات دیرینه این کشور با همسایگان خود دانست.

در این فهرست و در رتبه‌های بعدی به ترتیب فیلم «سوغات» به کارگردانی «ژوانا هاگ»، «اَنگل» ساخته بونگ جون هو، «مرد ایرلندی» از مارتین اسکورسیزی، «داستان ازدواج» به کارگردانی نوآ بابمباک، «زنان کوچک» ساخته گرتا گرویگ، «پاترلو» ساخته مایک لی، مستند «لبه دموکراسی» از پترا کاستا، «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و «آتلاتتیکس» ساخته وتی دیوپ قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها