تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۱۰:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 113696

ایرنا نوشت :ماه مبارک رمضان در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که برخلاف دوره‌های گذشته افت محسوسی در فروش فیلم‌های سینمایی اکران شده طی این ماه دیده می شود.

به زعم بسیاری رونق اندک گیشه سینما در ماه رمضان به دلیل طولانی بودن زمان روزه داری مردم و به نوعی کم توانی و بی حوصلگی برای تماشای فیلم های سینمایی بوده است. اما در مقابل این نظریه برخی نیز کج سلیقگی مدیران سینمایی در چیدمان فیلم های اکران این زمان را علت افت فروش می دانند.

به نظر می‌رسد اکران همزمان چند فیلم ضعیف از همان ابتدا تکلیف اکران رمضان را مشخص کرد و شاید از همان ابتدا هم معلوم بود با افت فروش بسیار در این رو به رو خواهیم شد.

حذف طرح اکران «اذان تا اذان» یا همان «افطار تا سحر» هم مزید بر علت شد تا اشتیاقی که در این زمان برای رفتن به سینما در میان سینماروها به وجود آمده بود از تب و تاب بیفتد. البته بخشی ازطرح «اذان تا اذان» که شامل نیم بها شدن بلیت سینماها از صبح تا قبل از افطار در سینماهای کشور می‌شد، همچنان ادامه داشت اما آن هم به نظر می‌رسد چندان مورد توجه قرار نگرفت.

حالا سینماهای سراسر کشور بعد از چند روز تعطیلی دوباره فعالیت خود را از سر گرفته‌اند تا روزهای پایانی ماه مبارک و سردی گیشه سینما پیگیری شود تا نوبت اکران عید فطر که این بار به نظر می رسد مدیران از تمام ظرفیت خود برای بازگرداندن دوباره رونق به سینما تلاش کرده اند.

طبق آنچه از سوی شورای صنفی نمایش اعلام شده اکران عید فطر با نمایش همزمان فیلم‌های «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان آغاز خواهد شد. آثاری که حتماً در رونق گیشه تاثیر مثبت خواهند داشت چرا که هر کدام از آنها در نوع خود کنجکاوی زیادی در میان مخاطبان ایجاد کرده اند.

فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» تقریباً پُربازیگرترین فیلم کمدی این سال‌های سینمای ایران است که چند وقتی‌ست اخبار آن در رسانه‌ها دست به دست می‌شود و به نظر می‌رسد بتواند آن بخش از مخاطبان علاقمند به سینمای طنز را به سینماها بکشاند.

جواد رضویان طناز تلویزیون هم که حالا نخستین تجربه فیلم سازی خود را در سینما با «زهرمار» آغاز کرده است بالاخره مخاطبان خاص خود را دارد و این فیلم هم به نظر می رسد بتواند بخش دیگری از رونق گیشه در این روزها را به دوش بکشد.

دیگر سهمیه اکران عید فطر هم به فیلم «شبی که ماه کامل شد» اختصاص دارد که با توجه به موضوع حساس ترور در منطقه و درو کردن تقریباً نیمی از جوایز جشنواره فیلم فجر سال گذشته بتواند طیفی از مخاطبان علاقمند به فیلم های سیاسی و منطقه ای را به سمت خود جذب کند.

حالا باید یک هفته ای صبرکرد تا با تغییر آثار روی پرده سینما ببینیم افت محسوس فروش و رونق دوباره به گیشه بازخواهد گشت یا خیر؟

 

اما در بررسی فروش فیلم های هفتگی نیز فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی در ششمین هفته فروش ۸۱۴ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش ۱۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومانی دست پیدا کند و در صدر پرفروش‌های هفته قرار گیرد.

«سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری نیز در سومین هفته فروش در ۱۳۴ سالن سینما ۴۶۸ میلیون تومان فروخت تا در مجموع به فروش ۲ میلیارد و ۴۰۱ میلون تومانی دست پیدا کند و در رده دوم پرفروش های هفته قرار گیرد.

فیلم های «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی با ۳۰۱ میلیون تومان، «نبات» ساخته پگاه ارضی با فروش ۸۴ میلیون تومانی و «چهار انگشت» با کارگردانی حامد محمدی نیز با فروش ۷۹ میلیون تومانی به ترتیب در رده سوم تا پنجم پرفروش های هفته قرار گرفته اند.

سه فیلم تازه اکران شده «وکیل مدافع» ساخته مشترک سلمی بابائی و ونداد دوشن با ۸ میلیون تومان، «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد با ۷ میلیون تومان و «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی نیز با ۷ میلیون تومان به ترتیب در رده یازدهم تا سیزدهم پرفروش های هفته قرار گرفته اند

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها