تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۲ - ۲۲:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29698

فیلم روز واقعه ساخته شهرام اسدی را شاید بتوان تنها فیلمی دانست که به طور خاص، در مورد روز عاشورا ساخته شده است. این فیلم که تا کنون بارها از تلویزیون به نمایش درآمده است از محبوبیت بی نظیری در بین عامه مردم برخوردار است .

به گزارش سینما سینما ،روز واقعه بر اساس فیلمنامه ای از بهرام بیضایی کارگردان و فیلمنامه نویس برجسته سینما ساخته شده و بازیگران مطرحی چون علیرضا شجاع نوری ،عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمد علی کشاورز و…در آن بازی کرده اند.

اما نکته جالبی که درباره این فیلم وجود دارد و سوال بسیاری از علاقه مندان جدی سینما است این است که چرا بهرام بیضایی خودش فیلم روز واقعه را نساخت.

خود بیضایی همزمان با اکران آخرین ساخته اش درایران یعنی اکران فیلم “وقتی همه خوابیم” گفته بود: «روز واقعه» را نگذاشتند خودم بسازم. لااقل ده تا کارگردان عوض شد و من تعجب می‌کردم که این همه آدم نمی‌توانند این فیلم را بسازند. حتی گفتند «واروژ کریم‌ مسحی» این فیلم را بسازد. خوشحال می‌شدم اگر او این فیلم را می‌ساخت. حتی اسم آقای محمد‌رضا اصلانی را آوردند. خیلی‌ها عقیده داشتند که چند جای فیلم را باید عوض کنم، اما من برای عوض کردن نرفتم. به هر حال آقای اسدی مهارتش را داشت که لااقل تعداد جاهایی را که می‌خواستند عوض شود به سه برساند و فیلمی بسازد شبیه فیلم هایی که قرار است از تلویزیون پخش شود.

آقای بیضایی در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه کار راضی نیستید؟می گوید: اصلاً نمی خواهم بگویم راضی هستم یا نه. تمام حرف من این است که من این فیلم را این طور نمی دیدم. این فیلم شباهتی به فیلم هایی که داشتم، ندارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها