تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۶:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24862

امکان میناتهیه‌کننده امکان مینا گفت: آیا مسئولان تصمیم‌گیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده از سوی شبکه‌های معاند باشد.

به گزارش سینماسینما، پس از پخش چند نوبت تیزر فیلم سینمایی «امکان مینا» از شبکه جم، رسانه ملی تصمیم گرفت تا تیزرهای فیلم را از رسانه های ملی پخش نکند.

منوچهر محمدی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره قطع تیزرهای تلویزیونی فیلم «امکان مینا» گفت: متاسفانه رسانه ملی در رقابت رسانه‌ای بازی را باخته است اما نمی دانم چرا ناراحتی از این باخت را در رفتاری بسیار خامدستانه و ناشیانه بروز داده و تیزر فیلم «امکان مینا» را قطع کرده است. من به عنوان تهیه کننده پخش  تیزر فیلم را به هیچ شبکه ماهواره‌ای سفارش ندادم آیا مسئولین تصمیم گیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئه‌ای برنامه ریزی شده از سوی این شبکه ها باشد. این شبکه ها پیش از این تیزر فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار» و «رسوایی۲» را نیز پخش کردند.

توطئه طراحی شده برای امکان مینا
وی ادامه داد: اگر ردپایی از هر نوع سفارش (فضای مجازی و رسمی) پیدا شود که از جانب ما تبلیغ فیلم به این شبکه ها سفارش داده شده من در هر محکمه ای که بگویند حاضر خواهم شد و مسئولیت این کار را می پذیرم. این رفتار سازمان صدا و سیما  با این فیلم و قطع تیزر آن از رسانه ملی بازی در زمین دشمن است . بازی که طراحی کردند تا دوستان فریب این بازی را بخورند و جلوی تیزر فیلم را بگیرند.

استراتژی روشن فرهنگی وجود ندارد
تهیه کننده «زیر نور ماه» تاکید کرد: برای گرفتن آگهی یک محصول ملی که نگاهی استراتژیک دارد و موضوع آن کاملا به روز است و این را می توان از فعالیت های اخیر مریم رجوی، حضور ترکی فیصل در همایش مجاهدین خلق و… شاهد بود باید تعهدنامه امضاء کنیم! تحریم و قطع تیزر فیلم «امکان مینا» جز تاسف بسیار عمیق برای مسئولین و سیاستگذاران نمی توانم چیزی بگویم، اگر آقایان عاجزند و نمی توانند طراحی بازی رسانه‌ای را به دست بگیرند امر دیگری است . با ساخت آثاری با مدل کارهای پرمخاطب شبکه های خارجی نشان از این مهم دارد که استراتژی روشن فرهنگی در وزارت ارشاد ، صدا و سیما  و سایر بخش های وجود ندارد و ملوک الطوایفی  فعالیت می شود و مدیران تنها امروز را به فردا می دوزند.

منوچهر محمدی گفت: به عقیده من اگر درباره این فیلم با موضوع خاص هر شبکه خارجی حرفی بزند به نفع ما است فیلمی که به لحاظ ساختار و بیان سینمایی  قابل اعتناست و از سوی دیگر به لحاظ موضوع، فعالیت گروه منافقین در کشور را به تصویر کشیده است به نفع سیاست های ما است. باید برای اختصاص دادن چند تابلوی تبلیغاتی شهری برای فیلمی با  موضوع تحرکات منافقین – که وظیفه دستگاه های مختلف است  از آن حمایت کنند-  گردن کج کنیم و برای تولید ملی که درباره تاریخ انقلاب است  یک تعهدنامه بلند بالا امضاء کنیم که  پخش تیزر آن از رسانه ملی  میسر شود. تعهدنامه ای که حکم طناب دار را دارد در شرایطی که پول هم باید پرداخت کنیم . من متوجه نمی شوم در شرایط فرهنگی کشور چه اتفاقی رخ می دهد .

وی در خاتمه تاکید کرد: اتفاق اخیری که در فضای سینما شاهد بودیم ممنوع الکاری آقای میرکریمی است آیا دوستان این فیلمسار را نمی شناسند و سوابق آن را نمی دانند آیا فکر نمی کنند بازی خوردند و دشمن آن را طراحی کرده و دوستان گل به خودی می زنند؟

 

منبع: فارس

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها