تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۱۸:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 11972

اصغر فرهادی معاون خانه کتاب، موسسه مجری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره علت نام نبردن از اصغر فرهادی، فیلمساز و یکی از برگزیدگان این جایزه در مراسمی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، توضیح داد.

به گزارش سینما سینما ، سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال روز یکشنبه ۱۸ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت و تقدیر از برگزیدگان آنها با حضور رئیس جمهور، به کار خود خاتمه داد.

یکی از نکاتی که تعجب اهالی رسانه را به دنبال داشت، نام نبردن از دو تن از برگزیدگان این جایزه در زمان اعلام اسامی برگزیدگان در تالار حدت جهت دریافت جوایز از دست رئیس جمهور بود. یکی از این مولفان برگزیده، اصغر فرهادی فیلمساز بود که با کتاب «هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی» (نشر چشمه، ۱۳۹۳) در گروه «نمایش نامه» سی و سومین دوره جایزه کتاب سال، حائز رتبه برگزیده شده بود.

افشین داورپناه معاون فرهنگی خانه کتاب، موسسه مجری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا نام اصغر فرهادی که جزو برگزیدگان این جایزه بوده است، در زمان اعلام اسامی برگزیدگان جهت اعطای جوایز از دست رئیس جمهور، در تالار برده نشد؟، گفت: اسم برگزیدگان و شایسته‌های قدردانی در کتابچه‌ها و همچنین اعلام خبرها آورده شده است. اما فقط اسم کسانی در برنامه جایزه کتاب سال با حضور رییس جمهوری خوانده شد که در جلسه حاضر بودند و باید برای دریافت لوح روی سن می‌رفتند.

این مقام مسئول در برگزاری سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: یکی از مهمان‌های خارجی و همچنین آقای اصغر فرهادی اگر چه اسمشان اعلام شده ولی چون برای دریافت لوح حاضر نبودند، نام آنها در زمان اعطای برگزیدگان خوانده نشد.

همچنین محمد طباطبایی مدیر روابط عمومی موسسه خانه کتاب در توضیحی در این باره به خبرنگار مهر گفت: مطابق پروتکل تشریفات نهاد ریاست جمهوری، چنانچه برگزیده یک جایزه از جمله جایزه کتاب سال در برنامه‌ای که رئیس جمهور حضور دارد، غایب باشد، نامش اعلام نمی‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها