طی یک تصمیم عجیب و غریب مقرر شد که سانس‌های سینما تا قبل از ساعت ۱۵ نیم بها باشند و این به آن معناست که اگر تصمیم دارید از این یارانه فرهنگی استفاده کنید لطفا کار و زندگی‌تان را تعطیل کنید و به سینما بروید! معمولا هر تصمیمی در برگیرنده چند هدف است و قرار است این اهداف بهره و فایده‌ای را ایجاد کنند. با یک حساب سرانگشتی که قطعا به هیچ تحقیق میدانی نیاز ندارد متوجه خواهیم شد حتی در فصل تعطیلی و تابستان هم میزان علاقه‌مندان به حضور در سالن سینما در نیمه ابتدایی روز آنقدری نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد و برای تعیین قیمت بلیت سینما آفری در نظر گرفت.

اینکه برای ساعات ابتدایی روز و سانس‌های حوالی ظهر تا ساعت ۱۵ تصویب بلیت نیم بها را داشته باشیم نشان از این دارد که به دنبال یک رفع تکلیف بوده‌ایم یا قرار است با یک کار تبلیغاتی درحقیقت یک آفر فرهنگی غیرقابل استفاده را رسانه ای کنیم.

تصمیمی که قرار است از اول مردادماه امسال در سینماهای تهران در فروش بلیت‌های سینمایی اتخاذ شود قطعا نمی تواند در کشاندن مخاطب به سالن سینما و ایجاد انگیزه در فروش بلیت موثر باشد چراکه حجم مخاطبی که آن ساعت روز را برای فیلم دیدن انتخاب می کند و یا بر اساس این تخفیف می‌تواند در آن ساعت به سالن سینما بیاید به حدی نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد یا براساس منطق سالن‌های سینما را مملو از تماشاگر دید.

در گزارشی با مدیران سینمایی حضور تماشاگران در سینماها قبل از ساعت ۱۵ را بررسی و پیش بینی می‌کنیم که آیا این مسئله می‌تواند در روند فروش و تماشای فیلم های دوماه پایانی فصل تابستان موثر باشد یا خیر؟