سینمای چین با رشد ۶۹درصدی و پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین بازار محصولات سینمای اروپا تبدیل شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، بر اساس مطالعه جدید انجامشده توسط سازمان ناظر دیداری-شنیداری اروپا، در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۳۵.۸ میلیون نفر چینی به تماشای فیلمهای اروپایی نشستند که این رقم حاکی از رشد ۹۶ درصدی نسبت به سال گذشته آن است تا سینمای چین بالاتر از آمریکا به بزرگترین بازار محصولات سینمایی اروپا تبدیل شود.
سینمای آمریکا در این بازه زمانی موفق به فروش ۲۷.۱ میلیون قطعه بلیت برای فیلمهای اروپایی شده است.
سینمادوستان در آمریکا از سالها پیش مهمترین مخاطبان آثار سینمای اروپا در سینماها بودند، اما چینیها که در حال تبدیل شدن به بزرگترین بازار سینمایی جهان هستند هماکنون حتی بیشتر از آمریکاییها فیلم اروپایی میبینند.
با این وجود، بهای ارزانتر بلیت در سینماهای چین در مقایسه با آمریکا و کانادا به این معناست که آمریکا همچنان پرسودترین بازار فیلمهای اروپایی باقی مانده است و از مجموع ۵۸۷ میلیون دلاری که آثار اروپایی در سال ۲۰۱۷ در خارج از اروپا فروختند، سهم ۴۱ درصدی را به خود اختصاص داد.
بر اساس اعلام سازمان ناظر دیداری-شنیداری اروپا، رشد ۱۷ درصدی فروش خارجی محصولات سینمایی کشورهای اروپایی به شکل کامل ناشی از افزایش چشمگیر فروش در سینماهای چین بوده است. این در حالی است که بر اساس سیستم سهمیهبندی در سینمای چین که برای حمایت از سینمای داخلی این کشور تنظیم شده در طول سال ۲۰۱۷ تنها ۱۷ فیلم اروپایی در این کشور اکران عمومی شدند، اما سینماهای آمریکا میزبان نمایش ۲۲۳ فیلم در همان سال بودند.
سینمای چین در حال کاهش محدودیت شمار فیلمهای اروپایی اکرانشده در سینماهای این کشور است.
فیلمهای فرانسوی و انگلیسی بیشترین سهم را در فروش خارجی آثار سینمای اروپا داشتهاند و پس از آن آثار سینمای اسپانیا، روسیه و آلمان به ترتیب با بیشترین اقبال در سینماها روبهرو شدهاند.
در حال حاضر سینماهای چین بهترین بازار خارجی محصولات سینمای هالیوود نیز هستند و فیلمهای پرهزینه و ابرقهرمانی هالیوود بخش بزرگی از فروش گیشه خود را از محل سینمای چین کسب میکنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیا حذف «پیرپسر» و «رکسانا» اشتباه دبیر جشنواره فیلم فجر بود؟
- چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ معرفی آثار نهایی صحنهای بخش ویژه و دو بخش دیگر
- انتشار اولین تصاویر و لوگوموشن «لولی»
- راهیابی «کسری آنلاین» به بخش سینمای جهان در جشنواره داکا
- «میکی۱۷» اکران میشود/ رونمایی فیلم کارگردان برنده نخل طلا در جشنواره برلین
- درباره آخرین ساخته پدرو آلمودوار/ رنگ در سایهسار مرگ
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- یونیورسال پیکچرز اعلام کرد؛ «شرک» و «مینیونها» ۲۰۲۶ اکران میشوند
- همزمان با اعلام حضور درجشنواره فیلم فجر؛ نخستین تصویر «اشک هور» منتشر شد
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- حضور اثری ساخته کارگردان ایرانی در بخش مسابقه جشنواره رتردام
- فریدون شهبازیان درگذشت
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴