تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۳:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31545

کارن همایونفرکارن همایون‌فر نگران است اثر تازه‌اش با نام «همه این روزها» مثل آلبوم‌های قبلی‌اش گرفتار دانلود غیرمجاز و پخش بی‌اجازه از رادیو و تلویزیون شود.

به گزارش سینماسینما، کارن همایون‌فر در مورد آلبوم «همه این روزها» که ماه آینده به بازار موسیقی خواهد آمد گفت: «این آلبوم در امتداد «سرانجام» که در سال ۹۰ و «گذشته، حال استمراری» که در سال ۹۲ منتشر شد قرار دارد و شامل ۱۵ قطعه از موسیقی‌های متن فیلم ها، سریال ها و تئاترهایی است که ساخته‌ام.»

او تصریح کرد: «در آلبوم «همه این روزها» به غیر از چند استثنا که همچنان کارهایی در توقیف هستند، تمام آثاری که در سه سال اخیر تولید کرده ام، در قالب دو سی‌دی توسط شرکت پیانو هفت منتشر می‌شود.»

همایون‌فر ادامه داد: «آلبوم «سرانجام» شامل قطعاتی از موسیقی‌های متن فیلم هایی بود که در طول ۲۶ سال فعالیت در عرصه آهنگسازی ساخته بودم و اگر می‌خواستم همه آن‌ها را منتشر کنم، شاید بیش از ۱۰ سی دی می‌شد اما به همان گزیده بدون ترتیب بسنده کردم. «گذشته، حال استمراری» نیز همان طور که از نامش پیداست شامل موسیقی‌های متن گذشته و حال استمراری‌ام در سال ۹۲ بود. یکی از تفاوت‌های عمده آلبوم «همه این روزها» با دو آلبوم قبلی، برخورداری از ترتیب سالی است.»

این آهنگساز با‌سابقه که در دوره‌های بیست و هفتم و بیست و نهم جشنواره بین‌‌المللی فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی شده است، در خصوص حفظ حقوق مادی و معنوی این آثار گفت: «انتشار این سی‌دی‌ها کمکی به حفظ حقوق مادی و معنوی‌شان نمی‌کند. بارها و بارها به محض انتشار هر کدام از سی‌دی‌هایم به صورت شبانه‌روزی قطعات آن را از تلویزیون، رادیو و هر نهاد دیگری که موسیقی پخش می‌کند، شنیده‌ام. چندین مرتبه به این موضوع اعتراض کردم اما تا وقتی قانون حمایت از حقوق مولف اجرا نشود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.»
همایون‌فر تاکید کرد: «تنها فایده انتشار این قبیل آثار این است که آن بخش از جامعه که به حقوق مولف اهمیت می‌دهند، آلبوم را می‌خرند والا باقی سازمان‌ها و نهادها به محض انتشار اثر شروع به استفاده از آن می‌کنند.»

او اضافه کرد: «گمان می‌کنم ۵۰ یا ۶۰ درصد موسیقی‌هایی که در چند سال اخیر به عنوان زیر متن برنامه‌ها و آیتم‌های مختلف رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیگر شنیده‌اید، بدون اجازه از همان دو آلبوم «سرانجام» و «گذشته، حال استمراری» برداشته شده‌اند.»

کارن همایون‌فر در مورد شباهت سرنوشت «همه این روزها» با «سرانجام» و «گذشته، حال استمراری» گفت: «این آلبوم هم قطعا سرنوشتی به غیر از دیگر کارهایم نخواهد داشت. به محض انتشار برای دانلود در اینترنت گذاشته می‌شود، رادیو و تلویزیون هم از آن استفاده می‌کند و باز هم دست ما از همه جا کوتاه خواهد بود اما با همه این شرایط انتشارش بهتر از عدم انتشارش است.»

منبع: صبا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها