تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۸:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146033

درناز حاجیها با فیلمنامه بلند «شفاف» برنده چهل هزار یورو شد.
به گزارش سینماسینما فیلمنامه بلند «شفاف» به نویسندگی درناز حاجیها و تهیه کنندگی ایزابل گلچنت برنده جایزه بزرگ تولید فیلم از تورین فیلم لب شد.
به گزارش اسکرین دیلی، درناز حاجیها کارگردان سینما که پیشتر با فیلم های کوتاه خود به موفقیت های بین المللی دست یافته بود، در مراسم اختتامیه این جشنواره که به صورت آنلاین برگزار شد، جایزه چهل هزار یورویی این رویداد را برای ساخت فیلم نامه بلند «شفاف» با نام انگلیسی Diaphanous کسب کرد.
«تورین فیلم لب» رویدادی است که هر ساله همزمان با برگزاری جشنواره فیلم تورین در ایتالیا، از بین فیلمنامه های بلند ارسالی، اقدام به انتخاب بهترین فیلمنامه و اهدای جایزه ی نقدی در جهت حمایت از تولید سینمایی فیلم، می کند.
جایزه ی تولید مشترک(Co-production) این رویداد نیز امسال به لوکرشیا مارتل، فیلمساز مطرح آرژانتینی اهدا شد.
در مراسم اهدای جوایز، سخنگوی هیات داوران درباره فیلمنامه «شفاف» گفت: [شفاف] فیلمنامه ای است که روی تمام اعضای هیات داوران تاثیر گذاشت. این اثر روایت یک زن است که دچار یک تراژدی خانوادگی می شود. داستان و نگاه ویژه کارگردان، ما را تحت تاثیر قرار داد. ما منتظر به تصویر در آمدن این فیلمنامه توسط کارگردان و نمایش آن هستیم.»

امسال ده پروژه از کشورهای مختلف همچون شیلی، برزیل، انگلستان، هلند، فرانسه، استرالیا و … در این رویداد انتخاب شدند.
«شفاف» به نویسندگی و کارگردانی درناز حاجیها و به تهیه کنندگی ایزابل گلچنت و شرکت هنگ کنگی چاینیز شدوز، یزدان تبریزی به عنوان دستیار تهیه کننده، تنها نماینده ایران در این رویداد بود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها