تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۷:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3029

آنت اولسن«آنت اولسن» کارگردان دانمارکی، آثار مسابقه جهان سومین جشنواره فیلم یاس را داوری می‌کند. به گزارش ستاد خبری سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس، با پایان مهلت فراخوان در بخش مسابقه بین‌الملل ۱۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم یاس رسید که هیات انتخاب از میان فیلم‌های رسیده، آثار بر‌تر را برای حضور در مرحله نهایی جشنواره انتخاب خواهند کرد.

در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، اسپانیا، آرژانتین، ژاپن، انگلستان، سنگاپور، بلژیک، اتریش، روسیه، کانادا، نیوزلند و… به دبیرخانه ارسال شده است. در سومین دوره جشنواره فیلم یاس مسابقه چشم‌انداز آسیا نیز به بخش مسابقه بین‌الملل افزوده شده است.

این میان «آنت اولسن» کارگردان دانمارکی از جمله داوران خارجی جشنواره فیلم یاس است و آثار مسابقه جهان که از بخش‌های مسابقه بین‌الملل سومین جشنواره فیلم یاس است را داوری می‌کند. او ۲۰ نوامبر سال ۱۹۶۵ در دانمارک متولد شد. کارگردان و نویسنده‌ای سینمایی و تلویزیونی که به خاطر آثارش شهرت جهانی کسب کرده و تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه خرس طلایی برای فیلم‌های «بدبیاری‌های کوچک»، «سرباز کوچولو» و «در دستان تو» از جشنواره فیلم بین المللی برلین شده است. او کار خود را با ساخت فیلم «بدبیاری‌های کوچکـ» در سال ۲۰۰۲ آغاز کرده که برای اولین بار نیز در پنجاه ‌و دومین جشنواره فیلم برلین، جایزه Blue Angel را برای اولین ساخته خود دریافت کرد.

این کارگردان برجسته دانمارکی در سال ۲۰۱۳ به عنوان بر‌ترین کارگردان فیلم در کشور انتخاب شد. وی همچنین تجربه تدریس در مدرسه تئا‌تر دانمارک، ردال نروژ، بینگر فیلم آمستردام و کارگاه فیلم خاورمیانه در قاهره را دارد.

وی اخیرا چندین قسمت از سریال «Borgen» را کارگردانی کرده که موفقیت بزرگی را در انگلستان و سایر کشور‌ها برای او به ارمغان آورده است.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس یازدهم تا شانزدهم مهر ماه سال جاری در استان مازندران به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها