تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۱۶:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186116

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه از کسب جایزه فیلم کوتاه کارگردان کرمانشاهی از جشنواره فیلم زنان آمریکا خبر داد و گفت: هوشمند ورعی فیلمساز کرمانشاهی با کمدی سیاه «چاقو، شکلات» موفق به کسب جایزه EXCEPTIONAL MERIT از جشنواره WRPN Women’s International Film Festival شد.

به گزارش سینماسینما، کامران رضایی عنوان کرد: این جشنواره که مختص فیلمسازان زن یا فیلم‌هایی با دغدغه‌های زنانه است در ایالت دلاور آمریکا برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: پیش از این ورعی با حضور در بخش نیمه نهایی جشنواره‌های فیلم زنان نیویورک و پاریس و نامزدی بهترین فیلم جشنواره انطاکیه ترکیه، جایزه بهترین فیلم اکسپریمنتال از جشنواره‌های نورث هالیوود لس آنجلس و فیلم‌های کالت هندوستان را نیز از آن خود کرده بود.

فیلمبرداری «چاقو، شکلات» را محمدرضا سکوت انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای آن را حسن زاهدی و علی ابوالصدق برعهده داشته‌اند.

تمام مراحل تدوین و پشتیبانی فنی فیلم نیز با همکاری هومان شیدرنگ، فرامرز بگلو و نیما نوری در استودیو پیشگامان سینمای آریا به اجرا درآمده است.

همچنین ساخت موسیقی متن با بهنود یخچالی بوده و تصحیح رنگ و جلوه های ویژه نیز با سرپرستی بنیامین قچاق به پایان رسیده است.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به حمید پیش قدم و هیدا ورعی اشاره کرد.

رضایی در ادامه گفت: «چاقو، شکلات» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی و به تهیه‌کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر هوشنگ ورعی و لطیفه عین جعفری فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را روایت می‌کند.

رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه اضافه کرد: هوشمند ورعی برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه اکسپریمنتال ایران از بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران پیش‌تر نیز در بخش مسابقه جشنواره‌های بین‌المللی متعددی از جمله میلان ایتالیا، سن پترزبورگ روسیه، بلگراد صربستان، زوریخ سوییس، استانبول ترکیه، نایروبی کنیا و مومبای هندوستان حضور داشته است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها