اسماعیل منصف میگوید در بحران کرونا هنروتجربه میتواند متولی راهاندازی سیستم پخش آنلاین برای فیلمهای هنری و تجربی باشد.
به گزارش سینماسینما، اسماعیل منصف نویسنده و کارگردان سینما درباره اینکه برای نجات سینمای هنری و تجربی در شرایط کرونا و پساکرونا چه باید کرد گفت: فیلمسازان در بحران کرونا به یک شرایطی محکوم شدهاند که برای تغییر آن شاید از دست ما کاری برنیاید. تنها کاری که ما میتوانیم در این زمان انجام دهیم این است که باوجود شرایط پیش آمده با خود خلوتی کرده و روی ایدهها و طرحهایمان کار کنیم و ما جز این امکانی نداریم.
وی با اشاره به اینکه بحران کرونا یک اتفاق ملی و جهانی است، بیان کرد: در این شرایط حمایت از سوی اشخاص کافی نیست و کاری از دست آنها برنمیآید و دولت باید پای کار بیاید اما به نظر من هنروتجربه آنقدر دغدغه دولت نبوده است که در این شرایط بخواهد به آن کمک کند و باید خودمان فکری برای آن بکنیم.
کارگردان «زغال» با بیان اینکه فیلمهای هنری و تجربی یک حامی مهمی با نام موسسه هنروتجربه دارند، مطرح کرد: به نظر من باید همان امکاناتی را که برای سینمای بدنه که آنچنان هم به رشد جامعه کمک نمیکند و فقط سرگرم کننده است، در نظر گرفته میشود برای این سینمای آگاهی بخش نیز لحاظ کنند.
منصف افزود: اگر قرار است وامها و بودجههایی برای فیلمهای سینمای بدنه که دچار ضرر و زیان شدهاند، درنظر بگیرند باید به سینمای مستقل و فیلمسازان این حوزه نیز همان امکانات را بدهند چراکه شرایط داخلی و خارجی برای فیلمهای آنان نیز وجود ندارد.
وی درباره اینکه باید کارگروه مقابله با کرونا برای سینمای مستقل نیز تشکیل بشود، عنوان کرد: کارگروههای دیگری که برای ارایه راهکار مقابله با بحران کرونا در سینما تشکیل شده است شاید شناخت درستی از سینمای مستقل نداشته باشند و باید کارگروهی مستقل برای این سینما تشکیل بشود.
کارگردان «زغال» با اشاره به اینکه فیلمها برای اکران روی پرده سینما ساخته میشوند، اظهار کرد: در این شرایط چه بسا که بشود از فرصت استفاده کرد و به این حداقل رضایت داد و سیستم پخش آنلاین را برای فیلمهای هنری و تجربی نیز راهاندازی کرد. در این بحران کرونا بازدید از فیلمهای مستند در سایتهای مختلف چند برابر شده است و این نشان میدهد میتوان به سیستم پخش آنلاین فکر کرد.
منصف ادامه داد: شاید خود هنروتجربه بتواند متولی راهاندازی سیستم پخش آنلاین بشود و چه بسار راهاندازی این سیستم بتواند مفید واقع شود. این سیستم شاید در ابتدا با استقبال مواجه نشود اما به مرور فرصتی برای آینده این سینما خواهد بود.
وی با بیان اینکه برخی از فیلمهای هنروتجربه در شهرهایی نمایش داده شد که شاید کسی اسم هنروتجربه را نشنیده بود، گفت: میتوان از این بحران استفاده کرد و دامنه فعالیت هنروتجربه را بیشتر کرد. همچنین میتوان از فضای مجازی که امکان تبلیغات فیلمها را به ما میدهد، استفاده کرد.
کارگردان «زغال» در پایان درباره اختصاص یک سالن ویژه اکران فیلمهای هنروتجربه گفت: متاسفانه در حال حاضر اکثر سالن ها در اختیار سینمای بدنه است و فیلمهای هنروتجربه سهم بسیار کمی در تعداد سانسها و سالنهای سینما دارند. هنروتجربه مخاطب خاص خود را دارد اما باید مکانهایی برای اکران فیلمهای این گروه هم در نظر گرفته بشود تا مخاطب بداند آنجا که میرود فقط قرار است فیلمهای هنروتجربه را ببیند. کار سختی است اما انجام این کار در برخی از شهرها امکان پذیر است.
عکس خبر از امیر گرشاسبی است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۴۰ هزار نفر مخاطب اکران آنلاین نوروزی مستندها/ «دبستان پارسی» اول شد
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی
- «تکهای از تو» آنلاین اکران میشود
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- «حدود ۸ صبح» آنلاین اکران میشود
- اکران آنلاین «قطع فوری» تمدید شد
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
- اکران آنلاین «همه چیز در معرض فروش» آغاز شد
- «در جستجوی فریده» اکران آنلاین میشود
- اکران آنلاین ۸ فیلم کوتاه
- سینما کنسرت
- اکران آنلاین «کت چرمی» با بازی جوادعزتی
- اکران آنلاین «اینان» آغاز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد