تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۴ - ۰۰:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18823

هفت+اسعدیانهمایون اسعدیان رییس اسبق کانون کارگردانان در مصاحبه با فریدون جیرانی در برنامه ۳۵ به نکات مهمی درباره برنامه هفت و بهروز افخمی اشاره کرده است که فرازهای مهم این گفت و گو را میخوانید.

 

🔴کاری که بهروز افخمی با تکه تکه کردن حرف های من در برنامه اقای مدقق در برنامه هفت کرد نهایت رذالت بود.

🔴برنامه هفت دارد ریشه سینمای ایران می زند. وقتی آنتن زنده را اختصاص می دهید به یک نفر تا امیال شخصی اش را اجرا کند این خیانت به سینمای ایران است.

🔴اکثر منتقدان را مردم نمی شناسند. اما مسعود فراستی را همه می شناسند. چرا؟ به خاطر همین فحاشی ها. فراستی کاملا در رسیدن به هدفش موفق بوده.

🔴آقای بهروز افخمی سینمای تو با دولت شروع شد و همه ماجراهای شما با فارابی و ماجراهای فیلم فرزند صبح را می دانند. شما فیلمی مثل گاوخونی هم ساخته ای که هیچ کس نرفت در سینما ببینید. بعد می گویی بخش خصوص و مخاطب عام؟

 

🔴در زمان تحریم فیلم ها تحلیل ما در کانون این بود که وزارت ارشاد بازی قشنگی را با ما شروع کرده. تحلیل ما این بود که اقای شمقدری می خواهد ما را با نهادهایی مثل حوزه هنری که تکلیف شان با ما روشن نیست رودررو کنند تا پشت ما خالی بشود و بتوانند راحت ما را بکوبند.

🔴 در ماجرای تحریم فیلم ها ما تندترین برخوردها را با آقای مومنی و حمزه زاده در جلسات می کردیم. و حتی در بیانیه ها به حوزه حمله کردیم. اما فکر کردیم پشت این اتفاقات بازی دیگری جریان دارد.

🔴تهیه کننده یکی از شش فیلم تحریم شده می گفت.ارشاد او را خواست و گفت دنبال اکران نباش ما پروانه ات را دادیم اما پروانه نداری و این تهیه کننده همچنان اعتراضش به حوزه بود که چرا فیلم را نشان نمی دهد ما پشت این یک بازی می دیدیم.

🔴تهیه کننده دیگری صبر می کرد فیلمش در سینما آزادی اکران شود بعد اکران یکهو علمی را بلند می کرد که دیگر به سینما ازادی فیلم ندهید.

🔴من به مانی حقیقی گفتم حاضرم به عنوان رییس کانون بیایم در نشست رسانه ای شما شرکت کنم و با شما همراهی کنم. مانی حقیقی اما گفت با دوستان صحبت کردم و آنها موافق نبودند شما بیاید.

🔴تلاشمان را برای حل مشکل کردیم اما به عنوان کانون نمی خواستیم وارد بازی آقای شمقدری بشویم.

🔴در یکی از جلسات با مدیران حوزه منوچهر محمدی گفت من دیگر با شما کار نمی کنم. شما دارید خیثیت ما را می برید. یکهو اقای خاموشی یک نامه گذاشت جلوی ما و گفت امضا را نگاه نکنید ولی ببینید مخالفانتان چه چیزی های درباره تان نوشته اند. بعد می گویند ما پنبه فیلم های همکارنمان را زده ایم. من در مخالفت با فیلم هیچ همکاری در هیچ شرایطی صحبت نمی کنم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها