تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۷:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 92749

کامبوزیا پرتوی بعد از سال ها دوری از سینما فیلم«کامیون» را ساخت که قرار است فیلمش امسال در سینماها نمایش داده شود. پرتوی تمایل دارد فیلمش در نیمه دوم مهرماه نمایش داده شود. او درباره هجوم فیلم های کمدی در سینماها به «اعتماد» می گوید: «تجربه سال های اخیر ثابت کرده بی خطرترین و سودآورترین فیلم های سینمایی ژانر کمدی هستند: یک روزهایی فیلم های کمدی از این نوع که در پرده سینماها می بینیم در سوپرمارکت ها عرضه می شد اما حالا می بینیم که این فیلم ها سالن های سینما را قبضه کردند چون بی خطر هستند و تهدیدی برای فیلمسازنیستند. »
به اعتقاد کامبوزیا پرتوی فیلم های اجتماعی شرایط امروز جامعه را به چالش می کشند و این نقد شرایط روز جامعه خوشایند کسی نیست: «آقایان مسوول سینمایی ترجیح می دهند فیلم های کمدی را روانه پرده کنند و برای شان مهم نیست که چه خوراکی به مخاطب داده می شود جالب تر آنجاست که سازندگان این فیلم ها هم می دانند چه محصولی ساخته اند: فیلم شان را به جشنواره فجر تحویل ندادند چون از سطحی بودن فیلم شان آگاه بودند.»
کارگردان فیلم «ترانزیت» تحلیل خود را از نمایش مداوم چنین فیلم هایی در سینما اینگونه می گوید: «ارایه چنین خوراکی به مخاطبان قطعا در درازمدت آسیب رسان است: سازندگان حداقل مسوولیت حس نکردند که نکته ای را پس فیلم شان به مخاطب بگویند. نمایش چنین محصولی قطعا به ضرر مخاطبان است. امیدوارم تعداد فیلم های کمدی در سال جاری زودتر تمام شود ولی گویا ٢٧ فیلم کمدی در صف اکران قرار دارد.»
پرتوی در پایان از حجم بالای نمایش فیلم های کمدی در سینماها ابراز تاسف می کند: «سال های دور فیلم های کمدی همچون اجاره نشین های آقای مهرجویی باهدف آگاهی بخشی ساخته می شدند اما در حال حاضر فیلم های کمدی فقط باهدف دستیابی به پول ساخته می شود: فقط کسب سرمایه.»

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها