تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۴:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 179055

شورای مرکزی کانون کارگردانان خانه سینما از محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی خواست تا در دوران سخت اقتصادی در برابر سنگ‌اندازی‌ها در حوزه تولیدات شبکه نمایش خانگی تدبیری بیاندیشد.

به گزارش سینماسینما، اسفند سال گذشته جمعی از کارگردان‌های سینما برای بحرانی که پیش‌بینی می‌کردند امسال برای خیل عظیمی از اعضای صنوف سینمایی رخ دهد ابراز نگرانی کرده و نسبت به عواقب آن هشدار دادند. آن‌ها معتقد بودند با شرایطی که در جریان صدور پروانه ساخت و نمایش سینمایی و همینطور در ساترا و سامانه الماس (سامانه صدور مجوز تولید سریال در VOD) در شبکه نمایش خانگی ایجاد شده، سینمای ایران با یک بحران شدید بیکاری در بهار و تابستان ۱۴۰۱ مواجه خواهد شد.

حال در نیمه تابستان ۱۴۰۱ شورای مرکزی کانون کارگردانان در نامه‌ای خطاب به محمد خزاعی خواستار اندیدشیده شدن تمهیدی برای رفع بحران بیکاری شده است.

در این نامه آمده است: «همانگونه که استحضار دارید و برابر نامه هشدار آمیز سال گذشته ۲۸ صنف سینمایی در خصوص ابراز نگرانی از فرآیند صدور مجوز تولید و پخش آثار نمایش خانگی توسط ساترا و نیز با توجه به چگونگی رویکرد و عملکرد سختگیرانه آن در ماه‌های اخیر، قابل پیش‌بینی بود که سیاست و رویه فعلی ساترا نتیجه‌ای جز سنگ‌اندازی، بی‌توجهی به جریان تولید و در نهایت رکود و بیکاری اهالی سینما نخواهد داشت.

اینک و با توجه به مشکلات بی‌شمار معیشتی که با ادامه این روند پیش‌روی فعالان و اهالی سینما قرار گرفته و بی‌تردید با راکد نگه داشته شدن جریان تولید و پخش آثار نمایش خانگی، ما را با بحران بیکاری‌های بیشتری مواجه خواهد کرد، یک بار دیگر درخواست می‌شود که دلسوزانه و در پاسخ به مطالبه به حق سینماگران در این باره شرایطی فراهم نمایید تا در این دوران سخت اقتصادی با تدبیر و درایت جنابعالی  این گره بزرگ از مشکلات اهالی فرهنگ گشوده شود.»

علاوه براین درخواست‌های صنفی، در ماه‌های گذشته کارزاری از سوی تعدادی از سینماگران با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور برای بازگشت مدیریت شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به راه افتاد و به امضای بیش از چهار هزار نفر رسید که البته هنوز به سرانجامی نرسیده، این در حالی است که در چند هفته اخیر دامنه اختلاف بین پلتفرم‌ها و ساترا نیز بالا گرفته و کار به تهدید برای جلوگیری از فعالیت یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های نمایش اینترنتی رسید.

در این زمینه محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – هم تاکید کرد: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد، اما بنای ما این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و اصلاً نمی‌پسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها