کارگردان مستند «روز خون» گفت: اکرانهای «هنر و تجربه» باید به گونهای طراحی شود که مخاطب بتواند برای آن برنامهریزی کند.
به گزارش سینماسینما، کاوه مظاهری کارگردان سینما که تجربه اکران فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» را دارد، گفت: یکی از بهترین اتفاقهایی که میتواند در حوزه اکران فیلمهای «هنر و تجربه» رخ دهد، این است که بتوان یک فضای ثابتی را برای نمایش فیلمها در نظر گرفت، مانند سینمای «عصر جدید» که قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد. در واقع میتوان گفت این نوع از اکران در بیشتر کشورهایی که سینمای خاص با مخاطب محدود دارد، وجود دارد که از جمله این کشورها میتوان به فرانسه و سوئیس اشاره کرد.
وی بیان کرد: من پیش از این تجربه اکران دو فیلم که شامل یک اثر کوتاه و یک سینمایی بلند است را در گروه «هنر و تجربه» داشتم. فیلم کوتاه «روتوش» در اولین باکس فیلمهای کوتاه قرار داشت که با توجه به اینکه فیلمهای این باکس آثاری بود که موفقیتهای بینالمللی قابل توجهی را به دست آورده بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و به روایت «هنر و تجربه» این باکس فیلم کوتاه توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.
این کارگردان جوان توضیح داد: نباید این را فراموش کرد که مخاطب «هنر و تجربه» مخاطب خاص است و باید برنامه اکران مناسبی را برای آن فراهم کرد که این برنامه میتواند به نوعی به انتخاب فیلمها نیز بستگی داشته باشد. درباره تجربه اکران فیلم بلند خود نیز باید بگویم که «بوتاکس» در دوره کرونا به نمایش درآمد و در آن زمان بسیاری از مخاطبان به سینما نمیرفتند، البته فیلم توانست مخاطبان قابل توجهی به نسبت دوره کرونا، داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه اکران فعلی سینمای «هنر و تجربه» مشکلاتی را به همراه دارد که از نظر وی شامل پراکندگی و بینظمی سانسهای نمایش است، بیان کرد: به این معنا که مخاطب تصمیم میگیرد فیلم مورد نظر خود را ببیند اما به دلیل پراکندگی اکران نمیتواند سانس مناسب با زمان مورد نظر خود را پیدا کند. این درحالی است که مخاطب در اکران عمومی به راحتی میتواند با توجه به زمان خود سانس مورد نظرش را برای تماشای فیلم بیابد.
کارگردان فیلم کوتاه «شهربازی» ادامه داد: مساله این است که حتی با وجود یک پاتوق ثابت برای اکران، باید سانسهای مناسب نیز برای فیلمها در نظر بگیرند. در واقع سانس ثابت در جذب مخاطب فیلم تاثیرگذار باشد، هرچند در کل میتوان گفت «هنر و تجربه» مخاطب چندانی ندارد اما باز هم برای همین مخاطب نیز باید برنامه مناسبی در نظر گرفت. در واقع مخاطب «هنر و تجربه» مخاطبی است که تمایل چندانی به تماشای آثار سینمای بدنه ندارد و ترجیح میدهد فیلمهای هنری تماشا کند، اما متاسفانه برنامهریزی مناسبی برای تامین خوراک این گروه از مخاطبان نداریم.
مظاهری در پایان گفت: در واقع میتوان گفت اکرانهای «هنر و تجربه» به گونهای باشد که برای مخاطب قابل برنامهریزی باشد. مساله این است که برنامه اکران «هنر و تجربه» با نگاه مدیر این گروه چیده میشود اما اگر این برنامه با نگاه مخاطب چیده شود، بیشک اتفاق قابل توجهی رخ میدهد و فیلمها به خوبی دیده میشوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهام حسینزاده: «هنر و تجربه» به تمرکز پایگاهی، نمایشی و تبلیغاتی نیاز دارد
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- هنروتجربه، شاهرگ حیاتی ورود به سینمای جهان
- اطلاعیه موسسه هنروتجربه در واکنش به تصمیم سازمان سینمایی/ قدردانی از سینماگران، امید به آینده
- سِیر و سُلوک در دنیای زنانه/ نگاهی به فیلم «بوتاکس»
- افتتاح دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» با نمایش فیلم ژانگ ییمو
- اعلام اسامی فیلمهای حاضر در دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین»
- به همت موسسه هنروتجربه و سفارت چین در ایران؛ دومین دوره «نگاهی بر سینمای چین» برگزار میشود
- کاوه مظاهری کارگردان «بوتاکس» مطرح کرد/ قوانین مربوط به فیلمساز اول باید تغییر کند
- «بوتاکس» در گروه هنروتجربه اکران میشود
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- «دبورایانگ» از «بوتاکس» ایرانی نوشت
- آثار راه یافته به فستیوال سینمای ایران در شانتیئی فرانسه معرفی شدند
- اکران آنلاین دو فیلم از ۱۲ خرداد
- شور و شعور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
آخرین ها
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود