تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 132229

در حالی که فرانسه آماده می‌شود تا هر چه بیشتر از شیوع کرونا جلوگیری کند، تاثیر این ویروس بر صنعت سرگرمی فرانسه کاملا مشهود است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فرانسه نیز مجبور شده برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا دست به اقداماتی بزند از جمله شماری از سالن‌های سینما تعطیل شده‌اند.

در فرانسه از ۲۰۰۰ سالن سینما تاکنون ۴۰ سالن که در منطقه موربیان واقع شده‌اند و مواردی از کرونا در این منطقه دیده شده، تعطیل شده‌اند.

دولت فرانسه از روز شنبه تجمع بیش از ۵ هزار نفر در فضای باز و بسته را ممنوع کرده است و در همین حال سه شنبه خبر آلوده شدن ۲۰۴ نفر و مرگ ۴ مبتلا اعلام شد.

تاکنون رویدادهایی که به این دلیل لغو شده یا به تعویق افتاده شامل دوی نیمه ماراتون پاریس، نمایشگاه کتاب، تعطیلی موزه لوور و یک رویداد جشن خیابانی بوده است. احتمال می‌رود کنسرت‌های نیهو، تریو، ام پاکورا و آندرا بوچلی نیز که اواخر این ماه قرار بود برگزار شود، به تعویق بیفتد.

ویروس کرونا از نظر تاثیر در میزان فروش سینما نیز موجب کاهش فروش گیشه‌ها شده و اریک مارتی از روسای سینمایی گفته است فروش بلیت در سینماهای فرانسه به دلیل اکران نشدن فیلم‌های جدید داخلی و بلاک‌باسترهای آمریکایی با کاهش ۲۵ درصدی از آغاز سال جدید روبه رو شده است. کاهش ۳۰ درصدی مخاطبان سینماها نیز نمی‌تواند دلیلی جز خطر ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

به گفته مارتی توزیع کنندگان فیلم‌ها در فرانسه با توجه به ضرورت توجه بیشتر به وضعیت سلامت مردم، از اکران‌های جدید ناامید هستند. کمپانی برادران وارنر اعلام کرده اکران فیلم فرانسوی «دوشیزه» را از ۱۱ مارس به سپتامبر انداخته و گومون نیز اکران فیلم «برانکس» اولیویه مارشال را به سپتامبر موکول کرده است.

در عین حال شیوع ویروس کرونا که اکنون به درجه سوم رسیده در برنامه‌های تلویزیونی نیز موثر افتاده و برنامه‌های روزانه در استودیوهای پرمخاطب باید بدون مخاطبان برگزار شوند و این یک دردسر بزرگ برای تلویزیون است زیرا تقریباً نیمی از برنامه‌های تلویزیونی فرانسه از شوهای بزرگ با حضور مخاطب در استودیوهای بزرگ تشکیل می‌شود.

حداقل یک مورد کرونا از ۱۲ منطقه از ۱۳ منطقه فرانسه گزارش شده است و همین موجب شده که فرانسه شیوع درجه ۳ را اعلام و تقریباً همه اجتماعات بزرگ را ممنوع اعلام کند.

در عین حال سازمان‌دهندگان فستیوال «سریز مانیا» گفته‌اند این رویداد که با تمرکز بر درام تلویزیونی بین‌المللی شکل می‌گیرد، طبق برنامه‌ریزی انجام شده از ۲۰ تا ۲۸ مارس برگزار می‌شود. این رویداد با حضور کمتر از ۵ هزار نفر در شهر لیل در شمال فرانسه شکل می‌گیرد. امسال درام‌های بین‌المللی از ۲۵ کشور شامل شیلی، پرو، نیجر، سنگال و کره جنوبی در کنار تهیه کنندگان درجه یکی از آمریکا، بریتانیا و فرانسه در این رویداد گرد می‌آیند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها