تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۶:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144249

کیومرث مرادی از اجرای آنلاین پرفورمنس «آنتیگونه» در ۲ روز آخر هفته خبر داد.

به گزارش سینماسینما کیومرث مرادی مدرس و کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای آنلاین پرفورمنس «آنتیگونه» گفت: در شرایط فعلی، جامعه به خصوص جامعه جوانی که من برایشان نقش معلم را عهده‌دار هستم نیاز به امید و انگیزه دارند و متاسفانه بسیار تلخ و نگران کننده است که در این وضعیت هیچ برنامه‌ای برای تئاتر وجود ندارد.

وی افزود: از این رو و در جهت تحقق بخشیدن به این شعار که «تئاتر همواره زنده است» تصمیم گرفتم نمایشنامه مشهور «آنتیگونه» اثر سوفوکل را به صورت پرفورمنس و به شکل زنده پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان ماه در صفحه اینستاگرام خودم و تئاتر مستقل تهران اجرا کنم. اجراگر این پرفورمنس نیز خودم خواهم بود.

کارگردان نمایش «شکلک» تصریح کرد: بزرگترین هدف من از این کنش اجتماعی این است که اعلام کنم تئاتر همچنان زنده است و امید را برای جوانان تئاتری و مخاطبان این هنر حفظ کنم از همین رو این پرفورمنس به صورت رایگان به مخاطبان عرضه خواهد شد. این اجرا با همکاری مصطفی کوشکی و مجموعه تئاتر مستقل تهران انجام می‌گیرد که قدردان حمایتشان هستم. امیدوارم راهی وجود داشته باشد تا با کمک‌های بلاعوض به سالن‌های خصوصی که در این شرایط تحت فشار زیادی هستند، کمک شود چون در طول این سال‌ها، تماشاخانه‌های خصوصی به رشد تئاتر کمک زیادی کرده‌اند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره شرایط این روزهای تئاتر عنوان کرد: امسال بسیاری از گروه‌های جوان تئاتری با سختی و مشقت زیاد نمایش‌هایی را برای اجرا آماده کرده بودند که متاسفانه با تعطیلی‌های پشت سر هم سالن‌های نمایشی این اجراها لغو و گروه‌ها بیشتر از گذشته ناامید شده‌اند. هرچند معتقد هستم برای کنترل کردن گسترش ویروس کرونا نباید فقط تئاتر و سینما را تعطیل کرد و اگر به فعالیت‌های این چند ماه تماشاخانه‌های مختلف مانند تئاترشهر، ایرانشهر، تئاتر مستقل تهران و… نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که مدیران این تماشاخانه‌ها با تلاش زیاد و ضمن احترام به تماشاگران، پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کردند و هیچ گزارشی درباره انتقال و گسترش ویروس در این تئاترها مشاهده نشده است و من به این اتفاق افتخار می‌کنم از این رو امیدوارم برنامه مشخصی برای وضعیت این روزهای تئاتر در نظر گرفته شود تا هنرمندان ما کمتر متضرر شوند.

پرفورمنس «آنتیگونه» اول و دوم آبان ماه ساعت ۲۱ در فضای لایو اینستاگرام اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها