تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۶:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 145916

فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به کارگردانی آسمان طوسی برنده ۲ جایزه از جشنواره‌های خارجی شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «گاو آمریکایی» به نویسندگی و کارگردانی آسمان طوسی برنده ۲ جایزه از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی Arica Nativa شیلی و یازدهمین دوره جشنواره Lions ترکیه شد.

این فیلم کوتاه در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی Arica Nativa شیلی که از تاریخ ۶ تا ۱۵ نوامبر (۱۶ تا ۲۵ آبان) برگزار شد، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران از این جشنواره شد.

پانزدهمین دوره جشنواره Arica Nativ شیلی همه ساله در شهر آریکا واقع در شمال شیلی برگزار می‌شود و فیلم‌های بومی و روستایی از جایگاه ویژه‌ای در این جشنواره برخوردار هستند.

همچنین «گاو آمریکایی» در یازدهمین دوره جشنواره Lions ترکیه که ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در شهر استانبول برگزار شد، توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کند.

هدف این جشنواره کشف استعدادهای جوان در سطح بین‌المللی در عرصه فیلمسازی است و این رویداد کمک می‌کند تا استعدادهای درخشان در صنعت سینما توسعه یابند.

این جشنواره پیش از این قرار بود در ماه می ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و فیزیکی و در یک بستر محدود در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ آثار منتخب خود را به نمایش درآورد.

این جشنواره در ۵ بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، جایزه ویژه هیات داوران، دیپلم افتخار و جایزه ویژه جشنواره به آثار منتخب جایزه داد که در بخش بهترین فیلم از رتبه ۱ تا ۳ «گاو آمریکایی» ساخته آسمان طوسی رتبه اول را کسب کرد.

این فیلم کوتاه هم‌اکنون در بسته «بازگشت کوتاه» سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است.

پروفیلم فست مسئولیت پخش بین‌المللی این اثر را برعهده دارد.

در خلاصه این فیلم آمده است: «پسربچه ای به اسم صاحب، مالک تنها گاومیش نر از نژاد آمریکایی در روستاست..»

در این اثر، علی‌اکبر شرهان‌زاده ایفای نقش کرده است.

دیگر عوامل «گاو آمریکایی» عبارتند از تهیه کننده: آسمان طوسی، مجری طرح: مجید عیدان، تهیه کننده حقوقی: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آبادان، فیلمبردار: رضا عبیات، حامد بقاییان، تدوین: پویان شعله ور، صدابردار: حسن شبانکاره، بهشاد مطیعی، صداگذار: بهروز شهامت، آهنگساز: سهند نیک نژاد، طراح پوستر: امیرحسن نوری، تیزر: سیاوش شهابی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، صداگذاری: بهروز شهامت، مدیرتولید: عماد سلمانیان، دستیاران: سینا بیگی و یاسین مسعودی، عکاس: معین خیراله پور، پخش بین المللی: پروفیلم فست. محصول انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان و امور رسانه: سپیده شریعت رضوی.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها