تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۹:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 135326

روز شنبه ۱۳ اردیبهشت، جلسه ارائه گزارش و تبادل نظر درباره روند اهدا هدایای نوروزی به اصناف سینمایی با حضور هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما و روسای اصناف سینمایی در خانه سینما تشکیل شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از خانه سینما، روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به دعوت هیات مدیره خانه سینما جلسه‌ای با حضور برخی از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما با روسای صنوف در سالن سیف‌الله داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ موازین فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

این جلسه با موضوع گزارش در مورد روند اهدای هدایای نوروزی به اعضای خانه سینما و نیز اقدامات صورت گرفته جهت تامین منابع مختلف بابت حمایت‌های معیشتی، رفاهی و بیمه‌ای اعضا در شرایط پساکرونا طی چند ماه آینده، در ساعت ۱۱:۱۵ آغاز شد.

در ابتدای جلسه، همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما گزارش جامعی از میزان، چگونگی تامین و نحوه توزیع هدایای نوروزی به اعضای خانه سینما ارائه کرد و در ادامه با اشاره به روند ادامه بیکاری اعضای خانواده سینما در شرایط موجود ناشی از کرونا گفت: برای کمک به نیازهای معیشتی و رفاهی اعضای اصناف با منابعی که از موسسه‌های مختلف تامین شده برای حدود ۴ ماه آینده امکان حمایت و پرداخت به اعضای نیازمند را داریم.

وی در مورد سامانه ثبت اطلاعات اعضا ذکر کرد: استقبال بسیار خوبی از سامانه ثبت اطلاعات اعضای خانه سینما صورت گرفته و در مدت ۱۰ روز، بیش از ۳ هزار نفر از اعضای اصناف در سامانه، اطلاعات‌شان را ثبت کرده‌اند که این اطلاعات در خانه سینما و اصناف محفوظ خواهد بود.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز با تایید و تکمیل سخنان اسعدیان ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های ممتد از قبل عید تا به حال و بر اساس نظر هیات مدیره که خواهان جذب منابع مالی و معیشتی مختلف برای کمک به اعضا بودند، در شرایط خوبی به سر می‌بریم که بابت حمایت و کمک رسانی به اعضا، فرد نیازمندی از آحاد صنوف بر اساس اطلاعات سامانه و تأیید روسای صنوف بی‌جواب نخواهد ماند.

وی در ادامه به پیش بینی تدابیری برای روزهای آینده و گذر از تعطیلی پروژه‌ها به از سرگیری فعالیت‌ها با حفظ تدابیر لازم از جمله اکران آنلاین فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: باید به دنبال راه و روش‌های جدید باشیم و از آنها حمایت کنیم تا با ایجاد رونق در تولید و نمایش، بازارهای کار بیشتری را برای اعضای سینما فراهم کنیم.

اسعدیان در پایان گفت: اکنون از اینکه بگویم منابع حمایتی را از کجاها تامین کردیم، امتناع می‌کنم اما این خبر را می‌دهم که منابع لازم، موجود است و می‌توانیم از همین هفته توزیع آن را شروع کنیم اما باید مدیریتش کنیم تا به درستی طی چند ماه آینده تخصیص و توزیع کنیم.

پس از صحبت‌های برخی از روسای صنوف و نیز پرسش و پاسخ‌های گوناگون قرار بر این شد تا کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت روانبخش صادقی دبیر هیات مدیره خانه سینما با حضور نمایندگان هیات مدیره و نیز روسای صنوف ظرف چند روز آینده برای مدیریت منابع مالی تامین شده تشکیل شود تا با توجه به اطلاعات موجود اعضا، تعیین کنند که طی چند ماه آینده چگونه، چه میزان و با چه زمان‌بندی نسبت به توزیع کمک‌های حمایتی باید اقدام شود.

در پایان جلسه با توجه به اطلاعات ارائه شده و نیز پرسش و پاسخ‌های صورت گرفته، روسای صنوف در جریان تلاش‌های انجام شده توسط مدیرعامل و هیئت مدیره خانه سینما قرار گرفتند و ضمن تبادل نظر و هم‌فکری لازم با توجه به تاکید هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما بر مشارکت و مسئولیت روسای اصناف در تکمیل و تایید لیست‌های مورد نیاز از اعضا برای بهره‌مندی از کمک‌های معیشتی، مالی و رفاهی، جلسه به پایان رسید.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها