تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۳:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24916

فرهاد توحیدی ـ دبیر جشنواره فیلم سبزنویسنده فیلمنامه «امکان مینا» جشنواره سلامت را بستر مناسبی برای سینماگران علاقه مند به حوزه سلامت معرفی کرد و خواستار توصیه غیر مستقیم سینماگران درباره موضوع سلامت شد.

به گزارش سینماسینما، فرهاد توحیدی اظهار کرد: به طور طبیعی یکی از دغدغه های هنرمندان سلامت است زیرا این موضوع با حیات بشر سر و کار دارد.

رییس سابق هیات مدیره خانه سینما با تاکید بر اهمیت جشنواره فیلم سلامت عنوان کرد:  این جشنواره بستری را فراهم کرده که به شکلی جدی تر در این حوزه فعالیت شود. بین انبوه جشنواره های موضوعی کشور که بود و نبود آن ها چندان تفاوتی نمی کند، موضوعات چند فستیوال با حیات و ممات مردم ارتباط دارد که جشنواره سلامت یکی از آن ها است.

توحیدی درادامه افزود: جشنواره سلامت یا هر جشنواره موضوعی دیگر به این دلیل برگزار می شود که برگزار کنندگان آن با ابزار سینما موضوع جشنواره را ترویج دهند یا اهداف سازمان متبوع و سفارش دهنده خود را از راه سینما تبلیغ کنند.

وی با اشاره به این که مسئله سلامت در دولت یازدهم مورد تاکید بوده است، گفت: یکی از برنامه های انتخاباتی رئیس جمهوری این بود که به مسئله سلامت رسیدگی شود و بعد از موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر حوزه های اقتصادی و سیاسی حوزه سلامت هم پیگیری شد.

عضو هیات داوران جشنواره فیلم سلامت در همین رابطه ادامه داد: طرح فیلم سلامت این ویژگی را دارد که همه مردم دنیا را تحت پوشش  قرار دهد و به نظر می رسد در این دولت روی مسئله سلامت تاکید شده، زیرا یکی از سیاستگذاری هایی که در پیش گرفته اند این است که چگونه می شود هزینه های حوزه سلامت را کاهش داد.

نویسنده فیلمنامه شهر موش ها با اشاره به اینکه یکی از راه های کاهش هزینه های سلامت تمرکز روی پیشگیری بیماری ها است، ادامه داد: درون مایه جشنواره فیلم سلامت سبک زندگی سالم است و این سوژه می تواند زمینه پیشگیری را در کشور فراهم کند.

توحیدی با بیان اینکه فیلم های سلامت محور تاثیرگذاری بیشتری دارد، گفت: این فیلم ها بدون شک در یاد مردم مانده است.

وی ادامه داد: مرحوم ایرج کریمی سال ها درزمینه سلامت فعالیت کرد و فیلم های ماندگاری برجای گذاشت. همچنین تقریبا تمام فیلم های پوران درخشنده در زمینه موضوعات اجتماعی و اهمیت سلامت روحی و جسمی است.

این نویسنده سینما با اشاره به اینکه فیلم «بودن یا نبودن» کیانوش عیاری در اذهان عمومی تاثیرگذار بود و سریال دکتر قریب این کارگردان یکی از بی نظیرترین سریال های تلویزیونی در حوزه سلامت است، تصریح کرد: داریوش مهرجویی هم فیلم «آسمان محبوب من» را با موضوع سلامت ساخت و با ساخت بسیاری فیلم  دیگر سینما اهمیتش را به حوزه سلامت نشان داد.

توحیدی با اشاره به تجربه داوری اش در جشنواره فیلم سلامت خاطر نشان کرد: بعضی از فیلم های جشنواره حاوی توصیه های خوبی است و دیدن آن ها بسیار موثر خواهد بود. به طور کلی توصیه در حوزه سلامت زمانی موثر خواهد شد که غیر مستقیم باشند، اولین وظیفه درام خلق عاطفه است، اگر فیلمی در حوزه عاطفی تاثیر گذار باشد و بیننده را همراه خود کند، در چنین شرایطی بیننده آماده پذیرش توصیه های غیر مستقیم قرار می گیرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها